י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"המחנה השמרני התחזק היום"

מינוי שופטי העליון: שקד משיבה לביקורת ומאשימה את סער

בעקבות הביקורת מימין על כך שלמרות חברותה בוועדה נבחרו שני שופטים המנוגדים לעמדותיה השמרניות, משיבה שקד לביקורת ומפנה אצבע מאשימה לעבר יו"ר הוועדה למינוי שופטים, שר המשפטים סער. "הוביל קו אחר, אבל עמד על עקרון האיזון"

מינוי שופטי העליון: שקד משיבה לביקורת ומאשימה את סער
גדעון סער צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נציגת הוועדה למינוי שופטים, שרת הפנים איילת שקד משיבה לביקורת כלפיה מימין על כך שנבחרו שני שופטים פרוגרסיביים מדי. בדבריה מבקרת שקד את יו"ר הוועדה, השר גדעון סער, תוך שהיא מדגישה כי לו הייתה עומדת בראש הוועדה הייתה מתנגדת או נמנעת למינויים.

בפוסט בפייסבוק כותבת שקד: "הסתיים סבב המינויים הנוכחי לבית המשפט העליון. בעבר, הייתה לי הזכות להוביל 6 מינויים לבית המשפט העליון כיו"ר הוועדה, רובם בעלי גישה משפטית שהייתה חריגה בנוף בית המשפט לפני כן. שופטים הדוגלים ומאמינים בהפרדת רשויות אמיתית ובהכרה בכוחם וסמכותם של נבחרי הציבור לפסוק בשאלות של ערכים ותפיסות עולם".

"היום", כותבת שקד, "כחברה בוועדה, הייתי שותפה לבחירת שני שופטים נוספים שאני מקווה ומאמינה כי יצטרפו למחנה השמרני והלאומי ההולך וגדל. כללי המשחק השתנו, והבחירות הללו שינו את פניו של בית המשפט העליון. בית המשפט העליון היום לאחר הבחירה שונה מהותית מבית המשפט שלפני 6 שנים. כשנכנסתי לתפקידי כשרת משפטים לפני מספר שנים השופט סולברג היה קול בודד והיום יש מחנה שמרני בעל עמדות עקרוניות ומנומקות".

בדבריה ביקרה שקד את היו"ר הנוכחי, שר המשפטים סער: "אודה ולא אכחש - לו הייתי מכהנת כיו"ר הוועדה היום התוצאה הייתה שונה. אין זה סוד שרציתי למנות שופטים אחרים בישיבה היום. הוכחתי גם קבלות בנושא הזה. יו"ר הוועדה שר המשפטים הוביל קו אחר, אבל עמד על עקרון האיזון החשוב ועל כך שיהיו שני מועמדים לכל צד".

על הביקורת מימין השיבה שקד: "ראיתי בימים האחרונים ברשתות אנשי ימין מאוכזבים שחושבים שהבחירה רעה ומורשת ברק ניצחה בענק. ובכן, לא כך הדבר. המחנה השמרני התחזק היום, ודאי ביחס למצב הקיים. אני מזכירה שאף אחד מארבעת הפורשים לא השתייך לאגף השמרני. להיפך".

"יש לנו בית משפט עליון אחד, עלינו לשמור עליו ולתקן אותו והדרך הנכונה ביותר להשפיע על איזון ואמון ציבורי היא במינוי שופטים. פסיקותיהם של השופטים שמונו בכהונתי מוכיחות זאת יום יום. לראשונה נשמעים קולות שונים בחלל בית המשפט. קולות המשקפים את ערכיו של הציבור. אני סבורה שבמינויים של השופטים שבבחירתם הייתי שותפה בנינו בית משפט מגוון יותר, משקף יותר ומרוסן יותר. גם אם העבודה עוד לא הושלמה, עלינו על המסלול. אנחנו בדרך הנכונה. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה", סיכמה.

הוועדה לבחירת שופטים בחרה את ארבעת השופטים החדשים לבית המשפט העליון. השופטים שנבחרו הם השופטת גילה כנפי-שטייניץ, השופט חאלד כבוב, עו"ד יחיאל כשר והשופטת רות רונן.

השופטת גילה כנפי-שטייניץ, סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי ירושלים, נבחרה לכהונת שופטת של בית המשפט העליון. השופטת שטייניץ מונתה בספטמבר 1993 לכהונת שופטת בית משפט השלום בירושלים. במאי 2006 מונתה לכהונת שופטת בית המשפט המחוזי ירושלים ובמרס 2016 מונתה לכהונת סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים.

סגן נשיא בית המשפט המחוזי תל-אביב-יפו, השופט חאלד כבוב, מונה בספטמבר 1997 לכהונת שופט בית משפט השלום בנתניה. ביוני 2003 מונה לכהונת שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו ובספטמבר 2017 מונה לכהונת סגן נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב-יפו.

עו"ד יחיאל כשר - שנבחר אף הוא לכהונת שופט של בית המשפט העליון, הוא שותף וראש מחלקת הליטיגציה במשרד (הממוזג) תדמור לוי ושות'.

שופטת בית המשפט המחוזי תל-אביב רות רונן, מונתה ביוני 1995 לכהונת שופטת בית משפט השלום בתל אביב. במאי 2005 מונתה לכהונת שופטת בית המשפט המחוזי תל אביב. משנת 2010 מכהנת כשופטת במחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

ועדה לבחירת שופטים איילת שקד גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד