ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
ההתנגדות במשרד האוצר

נחשף: הצעדים הבאים ששוקל השר ליברמן

לאחר פרסום התוכנית הכלכלית הראשונה, במשרד האוצר מגבשים את חבילת הצעדים השנייה. היא צפויה לכלול מהלכים לצמצום הריכוזיות ופגיעה במונופולים והטבות מס לחברות קטנות. צעד נוסף שנשקל: הכנסת מוצרים נוספים לפיקוח - צעד שזוכה להתנגדות במשרד האוצר

נחשף: הצעדים הבאים ששוקל השר ליברמן
סופרמרקט. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

משרד האוצר בראשות אביגדור ליברמן דן בימים אלו בגיבוש תוכנית כלכלית נוספת במטרה להביא לצמצום יוקר המחייה, והיא צפויה להתפרסם ב-10 למארס.

על פי הדיווח ב"ווינט", הצעדים שבמשרד האוצר שוקלים הם הקטנה מאסיבית של הריכוזיות, באמצעות חיוב החברות הגדולות במשק. בנוסף גם מניעת יבוא בלעדי של מוצרים בעלי השפעה על יוקר המחיה, כך שלפחות שני יבואנים יעסקו ביבוא אותם מוצרים כדי ליצור תחרות.

נבחנים שינויים מהותיים בחוק לעידוד השקעות הון, כך שייהנו מהטבות גם חברות קטנות, שמעסיקות יחסית מעט עובדים, ולא רק חברות ענק כמו "אינטל" ו"טבע", שזכו עד כה להטבות מס עצומות.

צעד נוסף שנשקל הוא הכנסת מספר מצומצם של מוצרים בסיסיים לפיקוח ממשלתי לתקופה מוגבלת. צעד כזה הוא בעל התנגדות במשרד האוצר, וספק אם יאושר במסגרת התוכנית החדשה.

התוכנית צפויה לכלול גם את הרפורמה בחקלאות בתחום יבוא הירקות והפירות, אולם בוחנים הקלות בתחום זה כדי להפחית את הפגיעה בחקלאים הישראלים. גורם בכיר במשרד האוצר אמר היום ל-ynet כי "אנחנו לא נשלים יותר עם רמת תחרות נמוכה במשק והעיקרון הזה יעמוד במרכזה של התוכנית החדשה".

אביגדור ליברמן משרד האוצר יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד