ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הסכם הגרעין המתגבש

בנט ביקר; ארה"ב דוחה "אסור לעשות אותה טעות"

בתגובה לדבריו של ראש הממשלה הישראלי בגנות ההסכם המתגבש, דובר משרד החוץ האמריקאי דוחה את הביקורת ואומר כי אסור לחזור על הטעות של היציאה מהסכם בזמנו של טראמפ בבית הלבן. הוא טוען כי הדרך הדיפלומטית היא "הטובה ביותר" כדי לוודא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני

בנט ביקר; ארה"ב דוחה "אסור לעשות אותה טעות"
ביידן ובנט בבית הלבן צילום: אבי אוחיון, לע"מ

בכיר בממשל ביידן מגיב הערב (שני) לביקורת של ראש הממשלה נפתלי בנט נגד הסכם הגרעין המתגבש בוינה. הוא דוחה את הטענות וקורא שלא לחזור על אותה "טעות".

בנט אמר אתמול כי "עבור ישראל ועבור כל הכוחות שוחרי היציבות במזרח התיכון, העסקה המתגבשת עשויה ליצור מזרח תיכון אלים יותר ויציב פחות". דובר מטעם משרד החוץ בארצות הברית הגיב הערב ל'וואלה' על הטענות, והדף אותם.

"אנחנו מאמינים שדיפלומטיה לצד תיאום עם בנות הברית לנו באזור היא הדרך הטובה ביותר להשיג את המטרה הזו. אסור לנו לעשות אותה טעות פעם נוספת ולדחות הזדמנות נוספות להתקדמות דיפלומטית", אמר.

"חזרה הדדית להסכם הגרעין היא הדרך הדיפלומטית הטובה ביותר כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני". הוא סירב להתייחס על הפרטים שחשף בנט בזמן נאומו: "לא נגיב בתקשורת על פרטים מתוך השיחות".

הוא גם אמר שבכירים לשעבר במערכת הביטחון הישראלית התבטאו בפומבי כי ההחלטה של ממשל טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין הביאה להשלכות נוראיות. הגורם המרכזי אליו כיוון הדובר מטעם משרד החוץ האמריקני הוא גדי איזנקוט, שבזמן הפרישה האמריקנית מהסכם הגרעין כיהן כרמטכ"ל.

איזנקוט אמר בראיון ל'מעריב' לפני כמה שבועות כי הפרישה מהסכם הגרעין היתה "שגיאה אסטרטגית" וכי נעשתה בניגוד לעמדתו.

 

ממשל אמריקני הסכם הגרעין נפתלי בנט ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד