כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"סוחטים אתכם"

באיראן קוראים לאירופה להפסיק את השיחות עם המשטר

קבוצות אופוזיציה איראניות קוראות לאירופה להפסיק את השיחות עם טהראן | במכתב שנשלח הדגישו החותמים כי "המשטר המהפכני האיסלאמי ביצע מאות פיגועי טרור ברחבי העולם"

באיראן קוראים לאירופה להפסיק את השיחות עם המשטר
ארה"ב איראן ואירופה צילום: Pixabay

11 קבוצות אופוזיציה איראניות קראו לשלוש מדינות אירופיות המשתתפות בשיחות הגרעין עם איראן להפסיק את המשא ומתן עם הרפובליקה האסלאמית.

המכתב, שנחתם על ידי קבוצות ליברליות מערביות המתנגדות לרפובליקה האסלאמית של איראן, פונה למנהיגי צרפת, גרמניה ובריטניה, וקורא להם לשים קץ ל"מדיניות הכושלת והקטסטרופלית של ניהול משא ומתן עם פייסות הרפובליקה האסלאמית".

הם קראו לעמנואל מקרון, בוריס ג'ונסון ואולף שולץ כי המשטר עמו הם מעורבים בשיחות "הוא אותו משטר פונדמנטליסטי שמאז הקמתו לפני 43 שנים, היו לו אירועי טרור, לקיחת בני ערובה וחבלה, כחלק בלתי נפרד של אידיאולוגיה והטבע שלו, והכלים שלו לסחיטת העולם החופשי". כך מדווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

דיפלומטים אמרו כי שיחות הגרעין, שהחלו באפריל האחרון כדי להחיות את הסכם הגרעין משנת 2015, התקדמו משמעותית והסכם סופי יהיה בקרוב. במקרה שיושג הסכמה, איראן צפויה לקבל מיליארדי דולרים של כספים מעוקלים והקלות מסיביות בסנקציות.

החותמים הדגישו כי "המשטר המהפכני האיסלאמי ביצע מאות פיגועי טרור ברחבי העולם", והדגישו כי הוא "עסק בהרג, הפצצות ולקיחת בני ערובה, כמו גם הוצאת פסקי הלכה לרצח חפים מפשע. זהו אותו משטר לא אנושי, מלא בשנאת נשים, שלמרות עשרות שנים של ניסיונות לדיאלוג והחלטות של הקהילה הבינלאומית, עדיין אוכף את חוקי השריעה של ימי הביניים הכולל סקילה, קטיעה והלקאות", נכתב במכתב.

קבוצות האופוזיציה הדגישו כי ממשלת איראן "מבצעת הוצאות להורג בקנה מידה גדול לעתים קרובות, במטרה לדכא ולהשתיק יריבים פוליטיים". הרפובליקה האסלאמית זמן קצר לאחר הקמתה אסרה כל יוזמה של החברה האזרחית. כמעט כל האופוזיציה נשלחה לגלות או נכלאה.

הם מתחו ביקורת על מדיניות המערב, במיוחד אירופה, כלפי "המשטר האנטישמי הזה", ואמרו כי זה "פיוס ותשלום כופר על מנת לנרמל ולנסות לשנות את התנהגותו של המשטר החריג הזה מטבעו, רק העצימו אל פעילות הטרור, הפשע והשאיפות הגרעיניות והצבאיות שלה".

החותמים הדגישו את חוצפתה של איראן, "חוצפה על הבמה הבינלאומית ודיכוי פלילי של העם, כמעט שני עשורים של משא ומתן לא מועיל, והסכמים פגומים, רק נתנו לרפובליקה האסלאמית הזדמנות לקנות זמן. על ידי הונאת הקהילה הבינלאומית, היא הביאה את תוכניות הגרעין והטילים הבליסטיים שלה לשלב בלתי הפיך".

הם קראו לשלושת המעצמות האירופיות "להניח בצד, אחת ולתמיד, את המדיניות הכושלת והקטסטרופלית של משא ומתן", ואמרו שכעת, כאשר הרפובליקה האסלאמית נמצאת ברמת הלגיטימיות העממית הנמוכה ביותר בתולדותיה. "הגיע הזמן לבחור במדיניות אחרת: תמיכה מרבית בעם האיראני כדי לסיים יותר מארבעה עשורים של שלטון ימי הביניים ולהחליפו בשיטה דמוקרטית חילונית המשרתת את האינטרסים הלאומיים של איראן באמצעות דו-קיום בשלום ושיתוף פעולה עם שכנים וכל מדינות העולם".

"זו הדרך היחידה למנוע ממדינת הטרור הגדולה בעולם להשיג את פצצת האטום - קטסטרופה שתביא את האזור כולו למירוץ חימוש גרעיני", כתבו. הם ביקשו ממנהיגי אירופה שבמקום שיחות וינה עליהם "להיכנס לדיאלוג רציני ואפקטיבי עם האופוזיציה הדמוקרטית והלאומית של איראן, שרוצה איראן חופשית וחילונית".

"במוקדם או במאוחר, הרפובליקה האסלאמית תופל על ידי האנשים האמיצים של איראן, ויום לאחר השחרור, העם האיראני יזכור מי עמד לצידם בזמנים קשים ומי סייע למדכאים שלו", הם סיכמו.

איראן הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד