י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חמש שנים אחרי האסון

הנער החרדי טבע למוות שבוע לפני שחגג בר מצווה: המציל ייכנס לכלא

בית המשפט גזר עונש מאסר על המציל בבריכה בה טבע למוות הנער משה ביסטריצר ז"ל תושב בני ברק, שבוע לפני בר המצווה | הוא גם ישלם למשפחה 20,000 ש"ח | "ילדים נשלחים על ידי הוריהם לבריכת השחייה בידיעה כי במקום מצוי מציל מוסמך, אשר ידאג לחיי ילדם בעת מצוקה"

הנער החרדי טבע למוות שבוע לפני שחגג בר מצווה: המציל ייכנס לכלא
האסון בפתח תקווה צילום: הצלה פתח תקווה

10 חודשי מאסר נגזרו היום (שלישי) על על גיא חייק, תושב תל אביב בן 29, אשר לפני 5 שנים היה המציל בבריכת "תפארת הבריכה" בעיר פתח תקוה, בה טבע למוות הנער משה ביסטריצר ז"ל תושב בני ברק, שבוע לפני שחגג בר מצווה.

בנוסף, גזר בית המשפט על חייק עונש מאסר על תנאי ופיצוי למשפחתו של משה ביסטריצר ז"ל על 20,000 שקלים. "ילדים נשלחים על ידי הוריהם לבריכת השחייה בידיעה כי במקום מצוי מציל מוסמך, אשר ידאג לחיי ילדם בעת מצוקה", נכתב בהחלטת בית המשפט.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד איציק מורדוך, חייק שימש מציל בבריכה, אליה הגיע ביסטריצר ז"ל עם כמה מחבריו על מנת לרחוץ במקום. בשלב מסוים, בעודו שוחה במי הבריכה, החל ביסטריצר להתקשות בשחייה והחל מניף ידיו באוויר לאות מצוקה ובניסיון שלא לטבוע.

לאחר כדקה, משאפסו כוחותיו, שקע ביסטריצר לקרקעית הבריכה שם שהה כ-2.5 דקות, כאשר כל אותה העת ישב הנאשם בסוכת המציל מבלי שהבחין בקטין הטובע עד שנקרא לעזרה על ידי אחד המתרחצים. אז ירד הנאשם מסוכת המציל, קפץ לבריכה ומשה את ביסטריצר מהמים כשהוא מחוסר הכרה וללא דופק ונשימה. הנאשם, ואנשים נוספים אשר שהו במקום החלו בפעולות החייאה בביסטריצר עד להגעת צוות רפואי אשר פינה אותו לבית החולים, שם נפטר. בגין האמור, הוגש נגד הנאשם כתב אישום באשמת גרימת מוות ברשלנות, והוא הורשע לאחר ניהול הוכחות.

בשלב הטיעונים לעונש טענה הפרקליטות כי הנאשם לא מילא את חובותיו כמציל למניעת סיכון לציבור בבריכה ולא נתן דעתו במהלך מילוי תפקידו על הנעשה בבריכה. עוד נטען כי לא מדובר ברשלנות רגעית של הנאשם, שכן ביסטריצר הפגין מצוקה במשך כדקה וחצי וכן שהה בקרקעית כ-3 דקות נוספות בטרם נמשה מהמים, ועל כן מדובר ברשלנות מתמשכת המבטאת את גודל המחדל.

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות לעניין חלקו המלא של הנאשם באירוע המצער באומרו כי "מטרת הענישה היא גם בהרתעת מצילים אחרים והדגשת האחריות הרבה המוטלת עליהם בתפקידם. ילדים נשלחים על ידי הוריהם לבריכת השחייה בידיעה כי במקום מצוי מציל מוסמך, אשר ידאג לחיי ילדם בעת מצוקה. כפי שלמדנו באירוע זה, חוסר תשומת לב מרבית לזמן קצר, יכולה להביא לכדי מוות. מטרת ענישה זו, בין היתר להדגיש אחריות כבדה זו".

בית המשפט ציין בגזר הדין את העובדה כי נמנע מלקחת אחריות על מעשיו ובשל כך הורשע רק לאחר ניהול הליך הוכחות. לכך הייתה משמעות בעבור משפחת הקורבן שכן המשפחה נאלצה להיחשף לסרטון המתעד את אירוע מות בנם ובמקביל הושהה ההליך האזרחי בו הוגשה תביעה על ידי המשפחה מה שהוביל לכך שעל אף כי מאז האירוע המצער חלפו למעלה מארבע וחצי שנים, המשפחה לא פוצתה עד עתה בגין הנזק הכלכלי שנגרם לה.

 

 

משה ביסטריצר גזר דין עונש מאסר טביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד