כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פרשת NSO

המפכ"ל מגיב לראשונה לממצאי הבדיקה: "קרה משהו חסר תקדים"

יממה לאחר פרסום ממצאי הבדיקה, ששללה חדירה לטלפונים של אזרחים בניגוד לחוק, המפכ"ל מגיב לסערה הציבורית בשבועות האחרונים: "קרה כאן משהו חסר תקדים - משטרת ישראל הואשמה האשמות שווא קשות שפגעו באופן אנוש לא רק באמון הציבור במשטרה אלא בכל רשויות אכיפת החוק"

המפכ"ל מגיב לראשונה לממצאי הבדיקה: "קרה משהו חסר תקדים"
מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

"מישהו חייב לתת את הדעת על הקלות שבה הכפישו משטרה שלמה". כך אמר היום (שלישי) מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, יממה לאחר פרסום מסקנות "צוות מררי" שבדק את הטענות לפריצה לטלפונים של אזרחים בניגוד לחוק.

ממצאי הבדיקה, כזכור, העלו כי אין כל אינדיקציות שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות מערכת פגסוס שבידיה ללא צו שיפוטי מכשיר טלפון של מי מבין האנשים שפורסמו בתחקיר של עיתון 'כלכליסט'.

"אני לא יכול שלא להתייחס לצונאמי התקשורתי שהתחולל כאן בשבועות האחרונים", אמר שבתאי במהלך טקס סיום קורס קציני משמר הגבול שהתקיים הערב במוזיאון מג"ב  בעירון. "קרה כאן משהו חסר תקדים - משטרת ישראל הואשמה האשמות שווא קשות שפגעו באופן אנוש לא רק באמון הציבור במשטרה אלא בכל רשויות אכיפת החוק", אמר שבתאי.

"מה שמכונה "פייק ניוז", הצליח לחדור לתקשורת הממוסדת ולגרום לנזק גדול שייקח לנו זמן רב לתקן", הוסיף המפכ"ל. "השיח הציבורי שנוצר סביב הפרסומים השגויים, והאופן שבו נתפסות כיום המשטרה, הפרקליטות, מערכת המשפט ובעצם רשויות המדינה כולן, עלולים להוביל לגדיעת הענף עליו אנו יושבים. זוהי מגמה שמסכנת את החברה בישראל.".

במהלך הטקס אמר המפכ"ל: "בשבועות האחרונים בחרנו להמתין בשקט ולאפשר לצוות הבדיקה בראשותה של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עורכת הדין עמית מררי, לבצע את עבודתו. יחד עם נציגים מהמוסד, השב"כ והפרקליטות ובשיתוף פעולה מלא של חברת NSO, הם הפכו כל אבן בדרך לגילוי האמת. וכפי שהבטחתי הם זכו לשקיפות ולשיתוף פעולה מלא מצדנו".

"הממצאים של הצוות מוכיחים מעבר לכל צל של ספק - משטרת ישראל לא פעלה ולא פועלת בניגוד לחוק ואני מתחייב שכך זה ימשיך להיות. לצד ממצאי הבדיקה שעסקה בדמויות שעלו בתקשורת, חשוב לי להדגיש שלא אסכים ולא אאפשר שום חריגה, קלה כחמורה מהוראות החוק, ואם מישהו, לא משנה מתי, לא משנה תפקידו ולא משנה דרגתו , ניצל את יכולותיה של משטרת ישראל ועשה דברים שאסור היה לעשות, אני אדאג באופן אישי שהוא ייתן על כך את הדין".

המפכ"ל התייחס לטענות הקשות שהופנו בתקשורת כלפי המשטרה "במדינה דמוקרטית, לתקשורת תפקיד חשוב מאין כמותו, ואנו כמשטרה מכבדים זאת ואף פועלים בכדי לאפשר את חופש העיתונות, אך לצד החשיבות הגדולה של תקשורת חופשית, ישנה גם אחריות גדולה, על הקלות שבה הכפישו משטרה שלמה מישהו חייב לתת את הדעת".

"משטרת ישראל לא מרגלת אחר אזרחיה", הוסיף שבתאי. "משטרת ישראל לא מרגלת אחר מפגינים ואנשים תמימים, משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד העבריינים בכפוף לכל האישורים המשפטיים ועם כל יכולותיה הטכנולוגיות, משטרת ישראל כן עושה ככל שביכולתה בכדי שהפשיעה תמשיך לרדת והביטחון של האזרחים ימשיך לעלות".

קובי שבתאי NSO פגסוס תוכנת ריגול כלכליסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד