כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אישי ודיסקרטי

"גמילה מהתמכרות היא לא עניינו של אף אחד"

גמילה מהתמכרות לתאוות היא עניין אישי רגיש • הצורך בדיסקרטיות ובחשאיות חיוני, על אחת כמה וכמה כשמדובר בציבור החרדי • ב'הולינה' ערכו את ההתאמות הנדרשות בהקפדה על חומה של סודיות: החל מהאפשרות להירשם בשם בדוי וכלה בהקמת המרכז הטיפולי בקפריסין

"גמילה מהתמכרות היא לא עניינו של אף אחד"
דיסקרטיות מלאה צילום: FREEPIK

אלי כהן

המשפט שבכותרת הוא גם המוטו המקצועי של 'הולינה', מרכז הגמילה הייחודי והשלוחה המותאמת למגזר החרדי שנפתחה לאחרונה בקפריסין, לטיפול וגמילה מהתמכרות לתאוות. ההבנה היא כי הטיפול הוא עניינו האישי של המטופל, ולכל היותר, בהסכמתו ובידיעתו, גם של בני משפחתו הקרובים.

עוד בנושא:

ככל טיפול רפואי, ברור כי כל מידע רלוונטי הקשור למכורים ולעזרה הניתנת להם הוא חסוי באופן מוחלט. את זה אפילו לא צריך לספר. אבל בהולינה שמים דגש מיוחד על חומה עבה של דיסקרטיות לכל אורך הדרך, מכמה וכמה סיבות נוספות.

ראשית, הנחת יסוד היא כי מכור לתאווה מתבייש במעשיו ובהתמכרותו, בדרך כלל יותר מאשר בהתמכרויות אחרות או בטיפולים אחרים. לכן, נדרשת עודף דיסקרטיות בהליך כולו. אין מדובר כאן רק בעניין של נוחות או איכות גרידא, אלא בהבנה מעמיקה שמקסימום חשאיות תבטיח את הסיכוי שהמטופל אכן יפנה לטיפול, וגם תגביר ותעצים את התהליך הטיפולי עצמו.

כשהמטופל עסוק בחששות תמידיים של מי עשוי לזהות אותו, לשמוע על בעייתו או לחשוף אותה אחר כך, כשישוב לשגרה, הוא פתוח פחות ומרוכז פחות בהליך הטיפולי ובהחלמה הנפשית. רק ניתוק מוחלט והבנה שסודו נצור עם הצוות המקצועי, יבטיחו הליך בריא ונכון שיאפשר לו חזרה לחיים נורמליים עם סיום התהליך.

על זאת נוספה ההבנה של רגישות היתר לחשיפה במגזר החרדי. למטופל החרדי אין את היכולת לשנות את מקום מגוריו ולהיטמע בסביבה מחדש, וכמעט תמיד הוא יחשוש מזיהוי בחברה ובסביבה הטבעית שלו. לכן, חיוניות הסודיות בטיפול חשובה בכפל כפליים.

לשם כך, בנתה הולינה רף נוסף ובלתי מוכר עד כה של חומת הסתרה חיונית, שתאפשר את ההחלמה הנכונה: ראשית, המרכז הטיפולי הוקם באי קפריסין הסמוך ולא בישראל עצמה, כדי לייצר ריחוק פיזי וגיאוגרפי מבטיח ולמנוע מצב של סקרנים אקראיים, ביקורי משפחה וחברים או אנשי מקצוע חיצוניים שעשויים לגרום לבהלה מיותרת אצל המטופלים, כפי שקורה לא אחת במרכזי טיפול הנמצאים במדינת ישראל עצמה.

שנית, עבור המעוניינים בכך, ולכל הפחות בשלבים הראשונים של ההרשמה ופגישת האבחון, הולינה מאפשרת לבצע את התהליך בשם בדוי וללא מתן פרטים מזהים. אין לנו שום עניין בידע אישי על חייך, משפחתך או חבריך. מבחינתנו יש אך ורק מטרה אחת – להושיט לך יד ולתת לך את הכלים הדרושים כדי להיגמל מתאוות מיותרות. בשביל זה אנחנו כאן. אל תהסס לפנות אלינו.

אם אתה או בן משפחת זקוק לעזרתנו - חייג עכשיו חינם 24 שעות ביממה (ניתן גם להשאיר הודעה) ב-072-3952975 או הירשם כאן ואנחנו ניצור איתך קשר.

גמילה התמכרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד