י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"איבדה את משפחתה"

4 שנים אחרי • גזר הדין ל'אם המזריקה': עבודות שירות ופיצוי לבנה

ארבע שנים אחרי התפוצצות פרשת 'האם המזריקה', ביהמ"ש קבע כי היא תרצה עבודות שירות בלבד ותפצה את בנה, שלו הזריקה אינסולין, ב-1,000 שקלים | עורך דינה: "בית המשפט והפרקליטות גילו חמלה למצבה של האשה האומללה אשר נענשה די בכך שאיבדה את משפחתה"

4 שנים אחרי • גזר הדין ל'אם המזריקה': עבודות שירות ופיצוי לבנה
משפחה מכת השאלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) תשעה חודשי עבודות שירות ופיצוי לבנה ע"ס 1,000 שקלים על האישה החרדית, תושבת ירושלים, שכונתה "האם המזריקה". הפרשה הותרה לפרסום בשנת 2018 מספר שבועות אחרי מעצר האם, לאחר שצולמה בסתר כשהיא היא מזריקה לבנה אינסולין בבית החולים.

נזכיר כי האישה, שנעצרה לפני כארבע שנים, הודתה במסגרת הסדר טיעון, והורשעה בכך שהזריקה לבנה אינסולין בארבעה מקרים, במהלך אשפוזו בבית החולים שערי צדק בירושלים, באמצעות מזרק שהביאה עמה, וגרמה לצניחה של רמת הסוכר בדמו עד למצב של היפוגליקמיה.

לאחר משפט ארוך לצד הליך שיקום שכלל גם טיפולים נפשיים מתאימים, קיבל סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בירושלים השופט רפי כרמל את עיסקת הטיעון אליה הגיעו ההגנה והתביעה וגזר על הנאשמת עבודות שירות וקנס פיצוי סמלי.

"נוכח חשיבות ההגנה על שלומם של קטינים ככלל אנחנו כתביעה עותרים להטלת עונשי מאסר ממושכים על מבצעי עבירות מסוג זה", אמר עו"ד שמוליק ברזילי מפרקליטות מחוז ירושלים. "הסכמתנו כאן לעונש עליו המליץ שירות המבחן נגזרה משרשרת נסיבות ייחודיות שהתקיימו בו, ובהן אבחנת הנאשמת ע"י הפסיכיאטר המחוזי כמי שביצעה את המעשים על רקע הפרעה נפשית והתגייסותה לטיפול ממושך שגם נשא פירות. בנסיבות החריגות כאן סברנו שהפסקת הפגיעה, נטילת האחריות, חשיפת ההפרעה והטיפול הממושך יחד עם העונש שהוטל הינו המענה הראוי".

עוד כתבות בנושא 'האם המזריקה'

סנגורה של האשה, ששמה אסור בפרסום, עוה"ד נתן רוזנבלט המלווה את התיק מיומו הראשון, מסר בתגובה לגזר הדין המקל במיוחד: "אני שמח כי הפרקליטות ובית המשפט קיבלו את עמדתי, וכך ירדנו מחשדות להתעללות קשה בחמישה ילדים לכתב אישום מצומק ומתחשב לגבי ילד אחד, ובהמשך גילו חמלה למצבה של האשה האומללה אשר נענשה די בכך שאיבדה את משפחתה, עברה הליך גירושין קשה וילדיה אינם גדלים אצלה.

"בית המשפט אף ציין לשבח בדבריו את הגישה של הפרקליטות בתיק זה, אשר גילתה חמלה מיוחדת לנוכח המצב המיוחד" סיים עורך דין רוזנבלט.

האם המזריקה עבודות שירות פיצוי כספי גזר דין נתן רוזנבלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד