כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
יפעילו לחץ על פוטין?

שני יהודים ברשימת הסנקציות על רוסיה

בוריס ואיגור רוטנברג, בני בריתו הקרובים של ולדימיר פוטין, נמצאים תחת סנקציות בבריטניה, נכסיהם הוקפאו כחלק מ"מטח העונשים הראשון" נגד הקרמלין על פלישתו למזרח אוקראינה

שני יהודים ברשימת הסנקציות על רוסיה
הקרמלין צילום: משה שי/פלאש 90

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הטיל סנקציות על שני אוליגרכים יהודים רוסים בתגובה לפעולות הקרמלין באוקראינה. בהצהרה לחברי פרלמנט בבית הנבחרים, ראש הממשלה אמר כי בוריס ואיגור רוטנברג יהיו תחת סנקציות, הם קרובי משפחה ושניהם יהודים.

בוריס רוטנברג הוא הבעלים של חברת SGM Group, חברת הבנייה והתשתיות הגדולה ברוסיה, איגור רוטנברג הוא מיליארדר העוסק בקידוחים, תשתיות ונדל"ן. כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish News.

האדם השלישי הוא בן בריתו של פוטין, גנאדי טימצ'נקו - הוא חובב הוקי קרח, מיליארדר עם עסקים רחבים בתחום האנרגיה, תחבורה ובנייה דרך קבוצת ההשקעות שלו. כניסתם של השלישייה לבריטניה תיאסר וייאסר על כל האנשים והגופים בבריטניה לעשות איתם עסקים.

ראש הממשלה הכריז ביום שלישי על שורה של סנקציות נגד רוסיה לאחר שהורתה על כוחות צבא להיכנס לשני אזורים שבשליטת המורדים במזרח אוקראינה. בנוסף נכסיהם של חמישה בנקים הוקפאו.

בנוסף משרד החוץ הבריטי הודיע ​​כי בריטניה תטיל סנקציות גם על חברי פרלמנט רוסים שהצביעו בעד הכרה באזורים המוחזקים על ידי המורדים. הפגיעה בבנקים נועדה להשפיע יותר על הכלכלה והממשלה הרוסית. ראש הממשלה הבהיר כי מדובר רק במנה הראשונה של סנקציות, ואם הנשיא פוטין יסלים ל"מלחמת תוקפנות בקנה מידה מלא", הסנקציות יתגברו.

עוד דווח, כי לשגריר רוסיה בבריטניה, אנדריי קלין, נאמר כי ארצו "תשלם את המחיר על מעשיה" לאחר שזומן למשרד החוץ.

ולדימיר פוטין סנקציות אנשי עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד