כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מדינת ה(לא) יהודים

המינוי החדש של לפיד: "לא מכירה את ההמנון בעל פה"

סערת מינויה של ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי: המינוי השנוי במחלוקת ממשיך לעורר סערה - זועבי אמרה בראיון הבוקר: "לא מכירה את ההמנון בעל פה – 'נפש יהודי' מדיר אותי"

המינוי החדש של לפיד: "לא מכירה את ההמנון בעל פה"
יאיר לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ, שמונתה על ידי שר החוץ יאיר לפיד לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי, ממשיכה לעורר סערה. בראיון הבוקר (רביעי) לרשת ב' היא אמרה: "לא מכירה את ההמנון בעל פה – 'נפש יהודי' מדיר אותי".

עוד בנושא:

הח"כית שהפילה את חוק הגיוס תמונה לקונסולית בשנחאי

לפיד מחקה את נתניהו ושוב מביך את עצמו

המינוי, כאמור, עורר סערה והביא לטענות על כך שלפיד מינה אותה לתפקיד דיפלומטי בחו"ל במטרה למנוע משבר קואליציוני, זאת לאחר שהיא הצביעה נגד חוק הגיוס שהגיש שר הביטחון בני גנץ - צעד שהוביל למבוכה פוליטית לממשלה.

בראיון הבוקר, ח"כ רינאוי-זועבי התייחסה לביקורת ושללה את הטענות. "אני בטוחה שלפיד מינה אותי בכלל היכולות הדיפלומטיות והאישיות שלי", אמרה זועבי.

בהמשך לשאלה מה תעשה כשיושמע בקונסוליה המנון המדינה השיבה: "אני לא מכירה את ההמנון בעל פה, 'נפש יהודי' מדיר אותי".

כזכור, אחרי ההודעה של לפיד על מינויה - חברת הכנסת ג׳ידא רינאוי- זועבי אמרה: "זוהי זכות גדולה להיות האישה הערביה הראשונה בתפקיד דיפלומטי כה בכיר. אני שמחה שיתאפשר לי לתרום למשימה החשובה של הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי, המסחרי והתרבותי עם אחת משותפותיה הכלכליות המשמעותיות של ישראל בעולם מהקונסוליה הכללית הישראלית בשנגחאי, מרכז עצבים חשוב של הכלכלה הגלובלית".

ג'ידא רינאוי זועבי המנון יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד