כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"לא יעלה על הדעת"

יועז הנדל ישב בפגישה ונדהם לשמוע על החלטת לפיד

לא רק באופוזיציה - גם בקואליציה תקפו את החלטת לפיד למנות את ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ, לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי - יועז הנדל אמר על ההחלטה: "לא יעלה על הדעת שאדם עם עמדות לא ציוניות כמותה יהיה הפנים של ישראל במדינה חשובה בעולם"

יועז הנדל ישב בפגישה ונדהם לשמוע על החלטת לפיד
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

שר התקשורת יועז הנדל מתח אתמול (שלישי) ביקורת חריפה על החלטת שר החוץ יאיר לפיד למנות את חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ, לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי -סין.

הנדל אמר כי "לא יעלה על הדעת שאדם עם עמדות לא ציוניות כמותה יהיה הפנים של ישראל במדינה חשובה בעולם".

הנדל אמר הדברים, שצוטטו ב'חדשות 12' במהלך פגישה שקיים עם ראש רשות בזמן שנודע על מינויה של חה"כ זועבי לתפקיד.

כזכור, המינוי עורר סערה והביא לטענות על כך שלפיד מינה אותה לתפקיד דיפלומטי בחו"ל במטרה למנוע משבר קואליציוני, זאת לאחר שהיא הצביעה נגד חוק הגיוס שהגיש שר הביטחון בני גנץ - צעד שהוביל למבוכה פוליטית לממשלה.

זועבי עוררה הבוקר סערה נוספת כאשר אמרה בראיון לרשת ב': "לא מכירה את ההמנון בעל פה – 'נפש יהודי' מדיר אותי". לדבריה, "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית ואני רוצה שהיא תהיה עוד יותר דמוקרטית. בעיקר רוצה שהיא תהיה שוויונית, הכניסה שלי לכנסת הייתה בעיקר כדי לקדם את השוויון".

גם באופוזיציה תקפו את דבריה של זועבי וגם ביקרו את עצם המינוי. ח"כ קרן ברק מהליכוד כתבה: "‏הקונסולית הכללית החדשה של ישראל בסין מספרת שבתפקידה לא תוכל לשיר את כל ההמנון של מדינת ישראל כי 'ידוע' מבחינתה שיש בעיה עם השורה 'נפש יהודי הומיה'. מה??? - יאיר לפיד מוביל אותנו ממדינה יהודית ודמוקרטית למדינת כל אזרחיה. זו בדיוק".

יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' כתב על ההחלטה של לפיד: "לא הגבתי אתמול להחלטה של לפיד למנות את זועבי לקונסולית בשנחאי פשוט כי באמת נגמרו לי המילים. זה כאילו שאין תהום שהממשלה הזו לא תידרדר אליו. שחיתות שלטונית, ציונית ומוסרית. השאלה היא האם יש קו אדום שבו מי שבעבר הגדירו עצמם אנשי ימין יעצרו בו. למרבה הצער כרגע זה לא נראה ככה".

ח"כ קטי שטרית ‏מהליכוד אמרה בראיון לרדיו 103: "לא הגיוני שממנים מישהי שאמרה שהיא יכולה למנוע פעולה צבאית בעזה, שמכירה בישראל כמדינת כיבוש ואפרטהייד, ללא ניסיון דיפלומטי וכלכלי, כי היא עושה להם צרות בקואליציה".

 

ג'ידא רינאוי זועבי יועז הנדל יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד