כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סמוך לציר בר אילן בבירה

מחאת הרכבת הקלה: הערב הפגנת ענק בראשות הגאב"ד

אלפים צפויים להשתתף הערב בהפגת ענק של העדה החרדית נגד סלילת הרכבת הקלה במתכונתה הנוכחית. גדולי התורה ידרשו מהרשויות לאמץ את התכנית המקורית ולהעביר את הרכבת הקלה מתחת לפני השטח. לאחר ההפגנה תתקיים תהלוכה לעבר רחוב בר אילן. גורם ב"עדה": דמויות בכירות בהנהגה החרדית צפויות להשתתף בהפגנה

מחאת הרכבת הקלה: הערב הפגנת ענק בראשות הגאב"ד
הפגנה נגד קו הרכבת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הערב תתקיים בירושלים הפגנת ענק של העדה החרדית בראשות הגאב"ד הגרי"ט וייס ובמעמד אלפים מתושבי האזור ומבני העדה החרדית, במחאה נגד המשך סלילת הרכבת הקלה במתכונתה הנוכחית בתוככי השכונות החרדיות בירושלים. בעצרת צפויים להשתתף אדמו"רים ורבני קהילות לצד רבני השכונות החרדיות מכל העדות והחוגים שבקרבם צפויה לעבור הרכבת הקלה.

במעמד הגדול שיתחיל הערב בשעה 19:45 ברחובות דוד חזן ואדוניהו הכהן – המקבילים לרחוב בר אילן בבירה, יכריזו גדולי התורה והאדמו"רים על מאבק בלתי מתפשר נגד התכניות הנוכחיות של העירייה ומשרד התחבורה – שיפגעו במישרין ובעקיפין באורח החיים החרדי ובצביון השכונות. לאחר מכן תתקיים תהלוכת מחאה בראשות הרבנים על פני בר אילן.

גדולי התורה צפויים להביע את דרישתם הנחרצת מהרשויות, להתחשב בדרישות כלל התושבים באזור שעתידים להיפגע מהתכנית גם ברמה העירונית, כאשר על פי התכניות כיום – ייפגעו חייהם היומיומיים ברמה התחבורתית והתברואתית, וזאת למרות אלפי התנגדויות ששיגרו לעירייה ולמשרד החבורה בזמנו.

יצוין, כי על פי ההתנגדויות ששוגרו בשעתו, וכאמור נותרו ללא מענה וללא יחס מינימלי, ייפגע העורק הראשי (רחוב בר אילן) של השכונות החרדיות בירושלים באופן חסר תקדים, עם מעברה של הרכבת הקלה על פני רחוב בר אילן, כשעל פי התכניות יבוטלו מעברם של מאות קווי האוטובוסים של המגזר החרדי הבינעירוניים והעירוניים, ומלבד הפקקים העצומים הצפויים, ייפגע גם אורח החיים החרדי המשתמש באותם קווים חרדיים.

דרישת גדולי התורה מעיריית ירושלים ומשרד התחבורה תישמע הערב בעצרת: ליישם את התכנית המקורית של הרכבת הקלה קודם ששובשה, ולהעבירה מתחת לציר בר אילן במנהרה. לדברי גורמים עירוניים ומהעדה, מדובר אכן בתכנית המקורית, ולא ידוע עד עצם היום מדוע שינו אותה, ומי דחף לשיבוש הזה של העברת הרכבת דווקא מעל פני הקרקע.

עוד אמרו הגורמים, כי גם ברחובות שטראוס יחזקאל וכיכר השבת תעבור הרכבת הקלה, אך שם הבינו כלל הגורמים ברשויות, כי ההיגיון התחבורתי והרוחני הוא להעביר את הרכבת מתחת לכביש, מאחר והרכבת מגיעה מהאזורים החילוניים של העיר, וגם מאחר שרק מתחת לפני הקרקע יש באמת יתרון תחבורתי לרכבת הקלה שתהיה מקבילה לציר שעל הכביש.

גורם בכיר המעורה בפרטי המאבק אמר ל'בחדרי חרדים', כי בנוסף לדמויות הרבניות של העדה החרדית, צפויים הפעם להשתתף גם רבנים בכירים מציבורים וקהלים שטרם זוהו עם המאבק נגד הרכבת הקלה עד היום, ומדובר באבן דרך משמעותית ביותר בהעצמת המאבק נגד אטימות הרשויות, ובהצלחה משמעותית של הפעילות ההסברתית שנקטו בעדה החרדית בחודשים האחרונים על מתווה הרכבת הקלה הנוכחי.

כזכור, בשנה האחרונה התעצם המאבק נגד הרכבת הקלה בירושלים, כשמידי מספר ימים הגיעו למתחמי העבודות אנשי העדה החרדית והפגינו נגד המשך סלילת הרכבת במתכונתה הנוכחית. במקום נרשמו לא פעם עימותים עם כוחות המשטרה, במסגרתן נפצעו מפגינים ואף עיתונאים שסיקרו את המאבק.

הרכבת הקלה הפגנה העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד