ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
גיוס מילואים מאסיבי

אוקראינה קוראת לאזרחיה לצאת מרוסיה; בקייב יוכרז מצב חירום

"אוקראינה עומדת להטיל מצב חירום על כל שטחה, מלבד אזורי דונייצק ולוהנסק, בהם קיים מצב חירום מאז 2014", כך אמר היום גורם בכיר באוקראינה. הממשלה האוקראינית קוראת לאזרחיה שנמצאים ברוסיה לעזוב והצבא כבר הודיע על גיוס של יותר מ-200,000 כוחות מילואים

אוקראינה קוראת לאזרחיה לצאת מרוסיה; בקייב יוכרז מצב חירום
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי צילום: מתוך הטוויטר שלו

באוקראינה נערכים להסלמה ומודיעים על מצב חירום כלל-ארצי בעקבות התגברות החשש ממתקפה רוסית כוללת. הממשלה האוקראינית קוראת לאזרחיה לעזוב את רוסיה והיא מודיעה על סנקציות למאות רוסים זאת בגלל ההכרה של מוסקבה ב'רפובליקות' במזרח אוקראינה.

צבא אוקראינה הודיע ​​ליותר מ-200,000 כוחות המילואים של המדינה כי הם יגויסו במידה והמתיחות עם רוסיה תחריף. "מילואימניקים בגילאי 18 עד 60 יוזעקו", נמסר מטעם כוחות היבשה האוקראינים בהודעת פייסבוק. אוקראינה עומדת להטיל מצב חירום על כל שטחה, מלבד אזורי דונייצק ולוהנסק שבהם זה כבר קיים מאז 2014, כך אמר גורם בכיר במדינה.

אולקסי דנילוב, אמר שהצעד יימשך בתחילה למשך 30 יום. הוא הוסיף כי ניתן להאריך אותו ב-30 יום נוספים. מצב החירום חייב לקבל אישור רשמי על ידי הפרלמנט של אוקראינה. הצבעה צפויה להתקיים בימים הקרובים.

בתוך כך הפרלמנט של אוקראינה הצביע בעד אישור הצעת חוק המעניקה אישור לאוקראינים לשאת נשק חם ולפעול מתוך הגנה עצמית. מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, ביטל פגישה עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שתוכננה ליום חמישי.

כשהכריז על המהלך, אמר בלינקן שהוא עדיין מחויב לדיפלומטיה "אם הגישה של מוסקבה תשתנה". הוא הוסיף כי יעשה כל שביכולתו "כדי למנוע התקפה כוללת על כל אוקראינה, כולל בירתה".

אוקראינה רוסיה מילואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד