י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הכיוון טוב - לא נורא"

המשבר בקואליציה: לפיד ובנט הציעו לגנץ פשרה, מיכאלי מתבצרת

לאחר שגם היום כחול לבן החרימה את ההצבעות, בקואליציה מגבשים פשרה לפתרון המשבר. לפיד ובנט אמרו לגנץ שהחוק יעבור בקריאה ראשונה, אך לאחמ"כ ישונה בכנסת. שרת התחבורה מתבצרת ודורשת שהתיקונים יוכנסו לפני ההצבעה | מחר: ישיבת ראשי מפלגות הקואליציה

המשבר בקואליציה: לפיד ובנט הציעו לגנץ פשרה, מיכאלי מתבצרת
בנט, לפיד וגנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מתוך ציפייה לשים סוף למשבר הקואליציוני ולהשבת הכנסת לתפקוד, ראשי מפלגות הקואליציה ייפגשו מחר (חמישי) כדי לדון בחוק שהפך בשבוע האחרון לכאב הראש העיקרי שלה, חוק הפנסיות ליוצאי צבא.

פשרה שמסתמנת בין הצדדים היא שהחוק, שמעורר התנגדות מצד מפלגות השמאל, יעבור במתכונתו הנוכחית, כלומר יעבור בקריאה ראשונה. נפתלי בנט ויאיר לפיד הרגיעו את בני גנץ במהלך היום, ואמרו לו שהחוק יעבור ביום שני.

אך לאחר מכן, לפי הפשרה, החוק ישונה בכנסת ויעלה עם שינויים קלים לקריאה שניה ושלישית. הפשרה המסתמנת עשויה להוריד את הצדדים מהעץ, ולהוביל לסיום המשבר, לפחות על החוק הזה.

אלא שב'כאן 11' דווח כי לא כל מפלגות הקואליציה תומכות במתווה הפשרה. שרת התחבורה מרב מיכאלי דורשת, עוד לפני שראשי המפלגות נפגשו, שהחוק ישונה לפני שיעלה להצבעה בקריאה ראשונה.

ראש הממשלה בנט אמר היום לעיתונאים במסדרונות הכנסת: "הכיוון טוב. לא נעים - לא נורא". אם מיכאלי תעמוד על שלה, ספק אם יימצא פיתרון למשבר בין החריפים שהיו בקואליציה. גלגל ההצלה שמקבלים שם הוא בדמות סיום מושב החורף והיציאה לפגרה, מה שיאפשר לרכך את הכעסים והמתיחויות בתוך הקואליציה המורכבת.

משבר בקואליציה מרב מיכאלי בני גנץ משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד