כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תאוריות קונספירציה

עלייה במקרי האנטישמיות במהלך מגפת הקורונה

דו"ח שפרסמה הפדרציה של הקהילות היהודית בשוויץ והקרן נגד גזענות מכיל מספרים ואחוזים של מקרים אנטישמיים שהתרחשו בשנתיים האחרונות מאז פרוץ מגפת הקורונה והיו לא מעט כאלה שכרגיל מצאו את היהודים אשמים

עלייה במקרי האנטישמיות במהלך מגפת הקורונה
ריסוס גרפיטי. אילוסטרציה צילום: pexels

מדו"ח שפרסמה הפדרציה השוויצרית של הקהילות היהודיות והקרן נגד גזענות ואנטישמיות, עולה תמונה מדאיגה של עלייה משמעותית בתיאוריות קונספירציה אנטישמיות הקשורות למגיפת הקורונה.

"זה ניכר מהתקריות האנטישמיות שנצפו ובמיוחד מתיאוריות הקונספירציה האנטישמיות שממשיכות להיות מופצות על ידי מפגינים נגד קורונה", נכתב בדו"ח.

התקפות על בתי כנסת בז'נבה ובלוזאן שבשוויץ בשנה שעברה "הם אזהרה שלמילים יש השלכות", נכתב בדו"ח שמפרט 53 תקריות אנטישמיות בשנת 2021 באזורים דוברי גרמנית, איטלקית ורומנית של המדינה.

806 תקריות באינטרנט, מתוכם 51% תאוריות קונספירציה, 37% אנטישמיות כללית, 8% קשורות לישראל ו-4% הכחשת שואה.

53 תקריות, מתוכם 0 תקיפה פיזית, 1 נזק לרכוש, 7 כתובות גרפיטי פוגעניות, 16 מקרים של התעללות מילולית, 26 הצהרות אנטישמיות וכן 3 פעולות ציבוריות.

בחודש פברואר 2021, בשר חזיר הושאר בכניסה לשני בתי כנסת בשוויץ, מקרה אחד אירע בלוזאן, והמקרה השני אירע בז'נבה, כך דיווחה הפדרציה השוויצרית של הקהילות היהודיות בהצהרה שפרסמה באותם ימים, המקרים הללו לא נדירים. פעילי ימין קיצוני באירופה מניחים בשר חזיר, חלקי חזיר ופגרים מחוץ למסגדים, ולעתים נדירות יותר אף מחוץ לבתי כנסת, המבצעים מבינים את הרגישות ואת העובדה שחזירים נחשבים טמאים הן באיסלאם והן ביהדות.

אנטישמיות בשוויץ קורונה קונספירציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד