א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אירופה חוזרת לימים אפלים

פוטין הכריז מלחמה עם אוקראינה; זלנסקי מזהיר: "נגן על עצמנו"

תופי המלחמה בגבול רוסיה-אוקראינה רועמים: בתום שבועות ארוכים של מתח ואי-ודאות, לצד ניסיונות להשקיט את הרוחות, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכריז הלילה על פעולה צבאית נגד אוקראינה ופונה לצבא אוקראינה: "הניחו את נשקכם ולכו הביתה". אוקראינה בתגובה: "נגן על ארצנו"

פוטין הכריז מלחמה עם אוקראינה; זלנסקי מזהיר: "נגן על עצמנו"
משגר של צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה של רוסיה

פוטין הכריז על מבצע צבאי באוקראינה אזעקות ופיצוצים בקייב ובלבוב: נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי הזהיר כי רוסיה עלולה לפתוח ב"מלחמה גדולה באירופה" בכל יום וקרא לאזרחי רוסיה להתנגד לה. בנאום בשעת לילה מאוחרת, הוא אמר כי ביקש ללא הצלחה לדבר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

"יזמתי שיחת טלפון עם נשיא הפדרציה הרוסית. אך התוצאה היא שתיקה", אמר זלנסקי. לדבריו, לרוסיה יש כמעט 200,000 חיילים ואלפי כלי רכב בגבולות אוקראינה. מנהיג אוקראינה אמר כי ארצו מוכנה למתקפה רוסית, ונשבע: "אם רוסיה תתקוף, אם ינסו לקחת את המחוז שלנו את החופש שלנו, את חיינו, את חיי ילדינו אנחנו נגן על עצמנו, כשתוקפים, אלו יהיו הפנים שלנו שתראו, לא הגב שלנו", אמר הנשיא האוקראיני.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסר הלילה נאום חירום לאומה, במהלכו אמר פוטין: "החלטתי לבצע מבצע צבאי מיוחד, התוכניות של רוסיה אינן כוללות את כיבוש אוקראינה, אנחנו לא כופים שום דבר על אף אחד בכוח, המטרה שלנו היא פירוז".

פוטין: "אני קורא לצבא אוקראינה, הרימו ידיים והיכנעו, כל אנשי הצבא שיניחו את נשקם יוכלו לחזור הביתה, התגובה של רוסיה להתערבות מבחוץ תהיה נוראית".צפוטין: "כל מי שינסה ליצור איומים על האנשים שלנו, התגובה תהיה מיידית, התגובה תהיה מהירה ותוביל לתוצאות כאלה שלא נתקלו בהן, כל ההחלטות התקבלו, שפיכות הדמים תהיה כולה על מצפונו של המשטר האוקראיני, כל ההחלטות התקבלו, אני מקווה שישמעו אותי".

רשת פוקס ניוז דיווחה, כי הכוחות המזוינים הרוסיים לצד הצבא הבלארוסי, נכנסו לאוקראינה מחצי האי קרים שנמצא מדרום לאוקראינה.

ולדימיר ‏פוטין בהצהרה הטלוויזיונית הכריז על מלחמה על אוקראינה: "ההתנגשות שלנו עם הכוחות הלאומניים בקייב הייתה בלתי נמנעת. הם מחכים לנו בפינה שנים ועכשיו הם רוצים גם נשק גרעיני. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. הנסיבות מחייבות אותנו להחלטות מיידיות וקשות".

עוד אמר פוטין: "אנשי הרפובליקות של דונבאס (דונייצק ולוגאנסק) פנו לרוסיה לעזרה. לכן על פי הסכמי הסיוע ההדדי שנחתמו בינינו אנו יוצאים למבצע צבאי מיוחד בדונבאס".

"אזרחי אוקראינה, אבותיכם לא נלחמו בנאצים כדי להיכבש היום על ידי ניאו נאצים (השלטון האוקראיני).‏ אני משוכנע שהצבא המקצועי שלנו יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר".

הנשיא ביידן הגיב על הפלישה הרוסית: "פוטין בחר במלחמה שתמיט אבדן נוראי של חיי אדם וסבל אנושי. רוסיה היא האחראית היחידה למוות ולהרס שההתקפה תגרום. ארצות הברית תגיב באופן נחרץ".

רוסיה אוקראינה ג'ו ביידן מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד