ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הפלישה לאוקראינה

נשיא רוסיה מזהיר מדינות אחרות "אם הן יפריעו"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז הלילה על פלישה לאוקראינה והדי פיצוצים נשמעים בקייב, אודסה ובעוד מחוזות | העולם מתייצב לגנות ופוטין מזהיר מפני כל התערבות אפשרית

נשיא רוסיה מזהיר מדינות אחרות "אם הן יפריעו"
הבית הלבן-הקרמלין צילום: Pixabay

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על מבצע צבאי באזור דונבאס שבמזרח אוקראינה. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, גינה את המתקפה "בלתי מעוררת ובלתי מוצדקת".

חברי מועצת הביטחון של האו"ם מקיימים ישיבת חירום על רקע המלחמה. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קורא לפוטין "לעצור את החיילים מלתקוף את אוקראינה". נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי "פוטין לא ענה להזמנתו לקיים שיחות". מנגד, הקרמלין אומר שהבדלנים התומכים בפוטין באוקראינה ביקשו ממוסקבה "עזרה" נגד קייב.

ראש האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, גינתה את המתקפה של רוסיה על אוקראינה והבטיחה שמוסקבה תישא באחריות. "אנו מגנים בחריפות את המתקפה הלא מוצדקת של רוסיה על אוקראינה. בשעות החשוכות הללו, מחשבותינו עם אוקראינה הנשים, הגברים והילדים התמימים כשהם מתמודדים עם המתקפה עם פחד לחייהם".

בתוך כך נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם מקבילו האוקראיני וולודימיר זלנסקי זמן קצר לאחר שרוסיה פתחה במתקפה על אוקראינה, כך נמסר מטעם הבית הלבן. ביידן "רק דיבר עם זלנסקי", אמר דובר הבית הלבן, והוסיף כי הפרטים יפורסמו מאוחר יותר.

מזכ"ל האו"ם קורא לרוסיה להפסיק את הפעולות הצבאיות באוקראינה המזכ"ל גוטרש הפציר ברוסיה להפסיק את התוקפנות באוקראינה. "הנשיא פוטין, בשם האנושות תחזיר את חייליך לרוסיה", אמר המזכ"ל. "בשם האנושות אל תאפשרו להתחיל באירופה את מה שעלול להיות המלחמה הגרועה ביותר מאז תחילת המאה", אמר, והוסיף כי הסכסוך "חייב להיפסק עכשיו".

‏גם נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, מצטרף לגינויים וחוזר בו מדבריו: "הפלישה הרוסית לאוקראינה היא דבר עצוב עבור העולם, הרבה אנשים עלולים להיהרג"

התקשורת האוקראינית דיווחה על התקפות טילים נגד מתקנים צבאיים ברחבי אוקראינה וכי חיילים רוסים נחתו בערי הנמל הדרומיות אודסה ומריופול.

"פוטין פתח בפלישה בקנה מידה מלא לאוקראינה. ערים שלוות באוקראינה נמצאות תחת שקיפות", אמר שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה. "זאת מלחמה, אוקראינה תגן על עצמה ותנצח. העולם יכול וחייב לעצור את פוטין. הזמן לפעול הוא עכשיו".

מנהיג אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי רוסיה תוקפת את "התשתית הצבאית" של ארצו, אך הפציר באזרחים לא להיכנס לפאניקה והבטיח ניצחון.

משרד ההגנה הרוסי הודיע שהם מכוונים נגד תשתית צבאית אוקראינית בנשק מדויק. "תשתיות צבאיות, מתקני הגנה אוויריים, שדות תעופה צבאיים ותעופה של הכוחות המזוינים של אוקראינה מושבתים עם נשק בעל דיוק גבוה", כך נמסר ממשרד ההגנה הרוסי.

אוקראינה רוסיה ארה"ב מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד