ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מתקפה כוללת | מתעדכן

ערפל קרב: שלוש חזיתות באוקראינה; תושבי קייב בורחים מהעיר

הפלישה הרוסית לאוקראינה: רוסיה תוקפת ממזרח וממערב והמשוריינים חוצים את הגבול מבלארוס שנמצאת לא הרחק מהבירה קייב | שר ההגנה של אוקראינה אמר כי יחידות אוקראיניות, מרכזים צבאיים ושדות תעופה במזרח המדינה, נמצאים תחת הפגזה אינטנסיבית | מתעדכן

ערפל קרב: שלוש חזיתות באוקראינה; תושבי קייב בורחים מהעיר
ההרס באוקראינה צילום: משרד הפנים האוקראיני

חיל האוויר של אוקראינה מנסה להדוף מתקפה אווירית רוסית, אך הרוסים תוקפים מתקנים צבאיים בעוצמה, רוסיה טוענת כי היא מכוונת רק נגד מתקני צבא עם נשק 'מדויק'. גם משרד ההגנה הרוסי אמר שהוא מכוון לתשתית צבאית אוקראינית בנשק מדויק.

"תשתיות צבאיות, מתקני הגנה אווירית, שדות תעופה צבאיים ותעופה של הכוחות המזוינים של אוקראינה מושבתים עם נשק בעל דיוק גבוה", נמסר מטעם המשרד בהצהרה דרך סוכנויות הידיעות הרוסיות.

עדכונים שוטפים:

15:15: אוקראינה טוענת: כוחות המשמר הלאומי השמידו ארבעה טנקים רוסיים בכביש ליד חרקוב. "האויב סופג אבדות".

15:00: מספר מחסנים בעיר אומן עלו באש, השריפה פרצה במחסן רכבים. יצוין כי אין קשר לקהילה היהודית באומן.

14:50: תיעוד מקייב: מאות אוקראינים תופסים מחסה בתחנת המטרו מאימת ההפגזות.

14:32: מטוס של הכוחות של אוקראינה הופל באזור קייב, 10 בני אדם נהרגו. במחוז אודסה, 10 חיילים נפצעו מרסיסים במהלך הפגזה על יחידה צבאית של הכוחות המזוינים של אוקראינה.

14:07: אוקראינה ניתקה את כל הקשרים הדיפלומטיים עם רוסיה.

13:50: פורסם תיעוד של מסוק רוסי שהופל על ידי כוחות אוקראיניים. לטענת האוקראינים, החיילים שהיו על המסוק - נמלטו.

13:27 - שר החוץ האיראני, חוסיין אמירבדולהיאן, אמר כי החלטתה של רוסיה לפלוש לאוקראינה נעוצה ב"מהלכים פרובוקטיביים" של נאט"ו. עם זאת, הוא הוסיף כי טהראן לא "רואה מלחמה כפתרון, ושואפת לפתרון מדיני ודיפלומטי".

13:27 - האוקראינים טוענים כי שבו שני חיילים רוסים.

13:15 - המדינות החברות בנאט"ו החליטו לחזק את כוחות היבשה, הים והאוויר בצד המזרחי של הברית הצבאית.

13:09 - ראש עיריית מריופול טען כי שלושה מאזרחי מזרח העיר האוקראינית נהרגו ושישה נוספים נפצעו.

13:07 - 18 הרוגים באודסה, שישה נוספים בפאתי קייב.

12:45 - גורם בממשלת אוקראינה מדווח: עד כה נהרגו 40 חיילים.

12:30 - רוב הנמלים באוקראינה סגורים, אין פגיעה בתשתיות הנמל, רוב רכבות הנוסעים לקייב וממנה, כמו גם רכבות בכיוון מערב פועלות לפי לוח הזמנים.

11:59 - דוברת נשיא אוקראינה: "באזור צ'רניהיב, (צפון אוקראינה, גבול עם רוסיה ובלארוס) הצליח הצבא האוקראיני לעצור את המתקפה".

11:50 - שר הבריאות האוקראיני ויקטור ליאשקו הודיע, כי אשפוזים וניתוחים לא דחופים, נדחו עד להרגעת המצב.

11:40 - נשיא אוקראינה ולדימיר זלינסקי בנאום מיוחד בעקבות הפלישה: "הבוקר הזה יירשם בספרי ההיסטוריה, צבא האויב ספג אבידות קשות. רוסיה תקפה אותנו כמו שעשו הנאצים במלחמת העולם השניה נחלק נשק למי שרוצה".

11:05 - דוברת ממשלת אוקראינה: "שוק המניות הרוסי נמצא בצניחה חופשית. מניות תאגידי הקרמלין ירדו ב-30-50% הרובל יורד בחדות מול הדולר והאירו". מועצת הביטחון העליונה של מולדובה הכריזה על מצב חירום על רקע המתקפה של רוסיה על אוקראינה.

11:00 - דוברת ממשלת אוקראינה: "התעמולה הרוסית מפרסמת שהצבא האוקראיני עוזב את מריופול (העיר דונבאס). זה פייק ניוז, הצבא האוקראיני נמצא שם ומוכן להגן על העיר".

10:45 - המשטרה באוקראינה מבקשת מאזרחים לדווח על אנשים חשודים ברחובות.

10:35 - ברקע הסתערות האזרחים על הכספומטים והצטיידות במזומנים, הבנק המרכזי של אוקראינה מגביל את משיכת הכספים מהכספומטים.

10:25 - שר ההגנה האוקראיני קורא לאזרחים: "כל מי שמסוגל שייקח נשק לידיו"

10:19 - במחוז אומן שבחבל צ'רקאסי הוכרז על פינוי האוכלוסייה, יש לציין כי זה לא באזור היהודי.

הקבינט האוקראיני מתכנס\\צילום: ממשלת אוקראינה

10:15 - מיכאילו פודוליאק, יועצו של נשיא אוקראינה, אמר לתקשורת בארצו: "הפדרציה הרוסית חוטפת אש, ש לנו הפסדים, ועוד נסבול היום מהפסדים, אבל אני רוצה להדגיש שוב שהכוחות המזוינים מוכנים לכל התרחישים של הרוסים ההתנגדות שלנו תלך ותגבר", אמר.

09:40 - דיווחים בקייב וחרקוב על המונים שנוטשים את העיר באמצעות רכבות וכלי תחבורה. הסתערות של אזרחים על הכספומטים רקע לפני שנוטשים את העיר, ראש העיר קורא להישאר בבתים. תושבי קייב המבוהלים מוצאים מחסה במנהרות הרכבת התחתית, אזרחים רבים נמצאים בפקק אדיר בכביש המהיר של קייב לכיוון מערב המדינה.

09:18 - בפודילסק שבאזור אודסה נהרגו שישה בני אדם, שבעה נפצעו ו-19 נעדרים, כך על פי התקשורת המקומית.

טנקים רוסיים נכנסו לאזור לוהנסק על גבול קרסנה טליבקה\\צילום: ממשלת אוקראינה

09:10 - התחבורה הציבורית בעיר טרנופול הופסקה בשל בטיחות התושבים המקומיים. ראש עיריית טרנופול, הודיע ​​על כך בעמוד הפייסבוק שלו. "אנו נאלצים לעצור את התחבורה הציבורית בטרנופול מסיבות ביטחוניות - זו החלטת מועצת ההגנה של אזור טרנופול", כתב.

09:00 - נמל התעופה הבינלאומי של אודסה הפסיק לעבוד. ציוד כבד הובא למסלול כדי למנוע נחיתות רוסיות או מטוסי אויב. "המסלול נחסם על ידי ציוד כבד כדי למנוע את הנחיתה", אמר מנהל שדה התעופה וולודימיר סמנצ'נקו.

08:55 - פיצוצים מרעידים את העיר קרמטורסק במזרח אוקראינה.

08:47 - הרוג ראשון בקייב כתוצאה מההפצצות 

08:40 - עשרות אזרחים אוקראיניים, גויים, הגיעו לאומן בטענה ששם פוטין לא יפציץ בגלל הריכוז היהודי במקום.

08:35 -  דניאל סלאמי מ-Ynet דיווח, כי השטח האווירי האוקראיני ריק לחלוטין מכל תנועה אווירית, וגם צידו המזרחי של הגבול. המרחב האווירי של אוקראינה נסגר לחלוטין בפני כל הטיסות, כולל איסור לעבור בשמי המדינה. כמובן שכל הטיסות מ/אל ישראל לאוקראינה, של כל חברת התעופה, מבוטלות".

08:29 -  רשת אל ג'זירה דיווחה, כי "השמים בקייב היו שטופים באדום וכתום כשהטילים נפלו, חלקם היו ככל הנראה טילי שיוט. ושדה התעופה הבינלאומי הראשי הותקף - לא ברור מה הנזק שם, אבל כל המרחב האווירי סגור".

08:25 -  משרד ההגנה הרוסי אומר כי תשתיות צבאיות בבסיסי אוויר של אוקראינה נפגעו, המשרד הכחיש את הדיווחים לפיהם אחד ממטוסיו הופל מעל אוקראינה. צבא אוקראינה אמר מוקדם יותר כי חמישה מטוסים רוסיים ומסוק אחד הופלו באזור לוהנסק במזרח המדינה. אך אין אימות לדברים של שני הצדדים.

08:15 -  פקיד אוקראיני בכיר: "מאות חיילים אוקראינים כבר נהרגו מהתקיפות הרוסיות" כך דווח ה'וול סטריט ג'ורנל'

כוחות רוסיים תקפו את אוקראינה מבלארוס כך נמסר ממשמר הגבול של אוקראינה, עוד נמסר, כי בוצעה תקיפה גם מחצי האי קרים, שרוסיה סיפחה ב-2014. במקביל משוריינים רוסיים נעים מכיוון הגבול הבלארוסי אל תוככי המדינה.

עיתונאים המסקרים את המלחמה ברחבי העולם, מדווחים כי "אנחנו שומעים דיווחים על כניסת צבא רוסיה מצדדים שונים של אוקראינה - ממזרח, ממערב ועכשיו לכאורה מהצפון בבלארוס".

שר ההגנה של אוקראינה אמר כי יחידות אוקראיניות, מרכזי שליטה צבאיים ושדות תעופה במזרח המדינה נמצאים תחת הפגזה רוסית אינטנסיבית. העדכון שלו הגיע בשעה שהצבא האוקראיני טוען שחיל האוויר של אוקראינה מנסה להדוף מתקפה אווירית רוסית.

אוקראינה רוסיה מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד