י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
יוטלו סנקציות נוספות

תגובות מהעולם על המתקפה הרוסית: "להפסיק מיד"

הלילה הודיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על פלישה לאוקראינה | בעוד ההפצצות המאסיביות נמשכות כל העת, ממזרח, מערב ומצפון, מנהיגי העולם משגרים מסרים חדים וברורים כנגד "התוקפנות הרוסית" וקוראים לפוטין לחדול לאלתר. קריאה שככל הנראה תיפול על אוזניים ערלות 

תגובות מהעולם על המתקפה הרוסית: "להפסיק מיד"
מטוסים רוסיים בשמי אוקראינה צילום: צילום מסך

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין ונשיא המועצה האירופית צ'ארלס מישל, פרסמו הצהרה משותפת המגנה בחריפות את המתקפה של רוסיה על אוקראינה וקוראת להנהגה הרוסית להפסיק את התוקפנות לאלתר ולהסיג את הכוחות מאוקראינה

"אנו מגנים בתוקף את התוקפנות הצבאית חסרת התקדים של רוסיה נגד אוקראינה. באמצעות הפעולות הצבאיות הבלתי מוצדקות הללו, רוסיה מפרה באופן מסיבי את החוק הבינלאומי ומערערת את הביטחון והיציבות האירופית והעולמית. אנו קוראים לרוסיה להפסיק את המתקפה לאלתר, להסיג את חייליה מאוקראינה ולכבד באופן מלא את שלמותה הטריטוריאלית, ריבונותה ועצמאותה של אוקראינה. שימוש כזה בכוח ובאלימות לא מתרחש במאה ה-21", נאמר בהצהרה המשותפת.

מדינות ה-G7 יכנסו במהלך היום דיון מיוחד לדון בהשלכות המשבר ובהטלת סנקציות נוספו, פוטין מצידו מזהיר את כל מי שיאיים על כוסיה.

שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה אמר כי פוטין "פתח בפלישה בקנה מידה מלא לאוקראינה" וכי "ערים שלוות נמצאות תחת תקיפות". "זאת מלחמת תוקפנות. אוקראינה תגן על עצמה ותנצח. העולם יכול וחייב לעצור את פוטין. הזמן לפעול הוא עכשיו".

הנשיא ג'ו ביידן גינה את רוסיה על "מתקפה בלתי מוצדקת על אוקראינה" תוך הבטחה כי ארצו ובעלות בריתה "יעמידו את רוסיה באחריות".

"הנשיא פוטין בחר במלחמה מתוכננת שתביא לאובדן קטסטרופלי של חיים וסבל אנושי. רוסיה בלבד אחראית למוות ולהרס שתביא המתקפה הזו, וארצות הברית ובעלות בריתה ושותפיה יגיבו בצורה מאוחדת. העולם יחייב את רוסיה לקחת אחריות", אמר.

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, גינה את המתקפה של רוסיה על אוקראינה כ"הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי" ש"אי אפשר להצדיק אותה בשום דבר".

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה את פעולותיה של רוסיה, וקרא לפוטין "תחזיר את חייליך לרוסיה מיד".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר שהוא מזועזע מהאירועים הנוראיים באוקראינה. הוא שוחח עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כדי לדון במצב. "הנשיא פוטין בחר בדרך של שפיכות דמים והרס על ידי שיגור מתקפה על אוקראינה", אמר ג'ונסון.

ראש הוועדה המבצעת של האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי הגוש יטיל על מוסקבה אחריות למתקפה ה"בלתי מוצדקת" על אוקראינה.

שר החוץ של צ'כיה יאן ליפאבסקי אמר כי המתקפה של רוסיה על אוקראינה היא "אקט ברברי של תוקפנות" וכי ארצו תגיב יחד עם בעלות בריתה. "ההחלטה של ​​הקרמלין לפתוח במתקפה ללא התגרות לחלוטין אינה מקובלת ועומדת בסתירה לחוק הבינלאומי" אמר.

סין שתומכת ברוסיה, הודיעה לאזרחיה באוקראינה להישאר בבית כאמצעי זהירות, "בעקבות ההפצצות של כמה ערים באוקראינה".

ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי, דרש תגובה מיידית לתוקפנות רוסיה על אוקראינה, ודרישה לסנקציות "חריפות ביותר".

"עלינו להגיב מיד לתוקפנות הפושעת של רוסיה על אוקראינה", כתב מורבייצקי. "אירופה והעולם החופשי צריכים לעצור את פוטין. המועצה האירופית היום צריכה לאשר את הסנקציות החריפות ביותר האפשריות. התמיכה שלנו באוקראינה חייבת להיות אמיתית".

שר החוץ של הונגריה פיטר שייג'ארטו אמר כי "מלחמה היא התרחיש הגרוע ביותר, המשימה כעת, בדיוק כמו תמיד, היא להבטיח את הביטחון של העם ההונגרי, השגרירות שלנו בקייב פועלת ומוכנה לעזור להונגרים שנמצאים באוקראינה כרגע".

אוקראינה רוסיה מלחמה ולדמיר פוטין ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד