א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בדרך לסדר עולמי חדש

באירופה זועמים על רוסיה אך מסתפקים בינתיים בהצהרות

המועצה האירופית הצהירה על נכונותה לספק סיוע כספי והומניטרי לאוקראינה, חברי המועצה האירופית פרסמו הצהרה משותפת שבה הם מגנים בחריפות את התוקפנות הצבאית של רוסיה נגד אוקראינה

באירופה זועמים על רוסיה אך מסתפקים בינתיים בהצהרות
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

אירופה זועמת אך לא נלחמת נגד רוסיה, ולמעשה נותנת לה לכבוש את אוקראינה. "אנו מגנים בתוקף את התוקפנות הצבאית חסרת התקדים של רוסיה נגד אוקראינה" נאמר בהודעה של המועצה האירופית. "על ידי פעולות בלתי מוצדקות אלה, רוסיה מפרה באופן מסיבי את החוק הבינלאומי, ומערערת את הביטחון והיציבות האירופית והעולמית. אנו גם מגנים את מעורבותה של בלארוס בתוקפנות נגד אוקראינה וקוראים לה לעמוד בהתחייבויותיה הבינלאומיות".

עוד נאמר, "אנו דורשים מרוסיה להפסיק לאלתר את פעולות האיבה, להסיג את כל כוחותיה וציודה הצבאי מכל שטחה של אוקראינה ולכבד באופן מלא את שלמותה הטריטוריאלית, הריבונות והעצמאות של אוקראינה", נאמר בהצהרה המשותפת.

לפי ההודעה, מנהיגי האיחוד האירופי ייפגשו הלילה כדי לדון בתוקפנות של רוסיה ולהסכים על צעדים נוספים שיהיו להם השלכות חמורות על רוסיה בתגובה לפעולותיה, בתיאום עם השותפים הטרנס-אטלנטיים של האיחוד האירופי.

"אנו מתאבלים על אובדן החיים ועל הסבל האנושי. האיחוד האירופי והמדינות החברות בו מוכנות לספק סיוע הומניטרי דחוף. אנו קוראים לרוסיה ולכוחות המזוינים הנתמכים על ידי רוסיה לכבד את החוק ההומניטארי הבינלאומי. האיחוד האירופי עומד בתקיפות לצד אוקראינה ואנשיה שמתמודדים עם המלחמה הזו. האיחוד האירופי יספק תמיכה פוליטית, פיננסית והומניטרית נוספת. אנו מתאמים את תגובתנו עם שכנינו ושותפינו הבינלאומיים, כולל נאט"ו וה-G7, שמנהיגיו ייפגשו בקרוב", אמרו חברי המועצה האירופית.

אירופה סנקציות רוסיה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד