כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
קורא להם לעלות ארצה

הח"כ למשלחת יהודי תפוצות: "צריך חיזוק לזהות היהודית"

בפגישה עם ארגון המאגד קהילות יהודיות מרחבי העולם, חבר הכנסת אבי מעוז אמר כי בעת הזו נחוץ במדינת ישראל חיזוק לזהות היהודית, אך יחד עם זאת סיפר שזה רצון שמגיע מאנשים שלא שומרים מצוות: "זה מהפך עצום". בנוסף הוא קרא להם לעלות לארץ

הח"כ למשלחת יהודי תפוצות: "צריך חיזוק לזהות היהודית"
הדיון עם 'עם אחד' צילום: באדיבות המצלם

חבר הכנסת אבי מעוז הגיב אמש (רביעי) להקמת השדולה שלו לחיזוק הזהות היהודית, ואמר כי בעת הזו החיזוק חשוב למדינת ישראל.

הח"כ מסיעת 'הציונות הדתית' נפגש עם נציגי ארגון 'עם אחד', המאגד קהילות יהודיות מרחבי העולם, במסגרת דיון עימם בכנסת. הוא סיפר להם על הקמת השדולה: "האמת היא, שזה קצת תמוה, במדינת ישראל צריך חיזוק לזהות היהודית? אך למרות שזה עצוב, התשובה היא כן, הגענו למצב כזה".

"הנקודה העיקרית היא שהזעקה על הזהות היהודית באה מעם ישראל", טען. "אנשים שהם לא שומרים תורה ומצוות, והם שולחים את הילדים שלהם למערכת החינוך הממלכתית, והם מתחננים, 'תלמדו את הילדים שלנו על מסורת ישראל'. זה מהפך עצום".

לאחר מכן חה"כ קרא להם לעלות לארץ ישראל: "אני רוצה לנצל את הבמה כדי לעורר לעלייה לארץ ישראל, ולהצטרף בשיפולי גלימתו של הראשל"צ הגאון יצחק יוסף שכתב ליהודים באוקראינה".

"העיקר להתחזק באמונה ותפילה, ולידע שאין מעצור ביד ה' להושיע בכל מצב...מוטל חובת קודש על כל יהודי שבכל ארצות הגולה לעשות השתדלותו להזדרז ולהחיש פעמיו לארץ הקודש, ולעשות עלייה במהרה לארצנו הקדושה", ציטט את הרב יוסף ובירך אותם ש"נזכה במהרה לעלות ולהיראות בפני ה' אלוקינו שלוש פעמים בשנה".

עם אחד אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד