כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עדכונים מהחזית במזרח אירופה

בליץ רוסי חסר תקדים: באוקראינה מדווחים על מעל 200 תקיפות

משעות הבוקר החלה פלישה רוסית לאוקראינה משלוש חזיתות במקביל, במתקפה הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה. עד כה מאות הרוגים, חיילים ואזרחים. בכיר אוקראיני מאשר: הרוסים השתלטו על הכור בצ'רנוביל. עוצר הוכרז בקייב. דיווחים שוטפים מכל החזיתות 

בליץ רוסי חסר תקדים: באוקראינה מדווחים על מעל 200 תקיפות
חיילים אוקראינים השמידו טנק רוסי בעיר גלוחוב צילום: מתוך הרשת

התחזיות של ארה"ב והמערב התממשו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין פלש הבוקר (חמישי) לאוקראינה ופתח במלחמה כוללת בשלוש חזיתות במקביל. גבול אוקראינה-רוסיה במזרח, בלארוס בצפון וחצי האי קרים בדרום. זוהי פלישה כוללת מהאוויר, הים והיבשה, במה שכבר נכנס להיסטוריה כמתקפה הגדולה ביותר של מדינה אחת נגד אחרת באירופה מאז מלחמת העולם השנייה.

בקייב מנסים להתרגל למציאות חדשה וקודרת. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא לכל האזרחים שרוצים ויכולים להגן על המדינה מפני הכוחות הרוסיים, להתייצב ולקחת נשק. משעות הבוקר ישנם חילופי אש בין הצדדים, כאשר צבא רוסיה שלח טנקים לתוך אוקראינה ותקף באמצעות טילים מתקנים ותשתיות צבאיים וכן את הערים הגדולות במדינה, בהן הבירה קייב.

שידור חי מקייב

לפי הדיווחים, עשרות חיילים ואזרחים נהרגו עד כה בקרבות. גורמים בכירים במערב מעריכים כי קייב על הכוונת. חזית נוספת היא בצ'רנוביל הסמוכה לבלארוס, בגבול הצפוני של אוקראינה, שם נערך קרב ממושך בסופו הרוסים תפסו את הכור הגרעיני בו אירע אסון בשנות ה-80.

19:45: דיווח בארה"ב: בכירים אמריקנים רומזים שנשקלת מתקפת סייבר נרחבת על רוסיה, אך החלטות סופיות עדיין לא התקבלו.

19:30: האוקראינים מדווחים כי הרוסים כבשו את נמל התעופה אנטונוב - 20 ק"מ מקייב. צעד שמאפשר לרוסים להטיס כוחות רבים סמוך לבירה.

19:20: בתום קרב ממושך: יועץ לנשיא אוקראינה אישר כי הצבא הרוסי השתלט על האתר הגרעיני בצ'רנוביל.

19:00 דיווח על מאות חיילים אמריקאים שנחתו בלטביה.

18:44: פוטין: "לא הייתה לנו דרך אחרת לפעולה. כל הניסיונות לשנות את המצב לא הניבו דבר ולכן נאלצנו לנקוט בפעולות אלו. רוסיה נותרה חלק מהכלכלה הגלובלית ואין לנו כווה לפגוע במערכת אליה אנחנו שייכים".

18:30: דיווח בניוזוויק: בכירים אמריקנים סבורים שקייב תיפול לידיים של כוחות רוסים בתוך ימים.

18:10: צבא אוקראינה מאשר כי יותר מ-20 מסוקים של צבא רוסיה הצניחו חיילים בשדה התעופה הוסטומל בסמוך לבירה קייב.

17:55: הקרב על צ'רנוביל: כוחות אוקראינים נאבקים בכוחות רוסים שמנסים לכבוש את תחנת הכוח הגרעינית לשעבר בצ'רנוביל, בצפון אוקראינה.

17:45: נשיא אוקראינה זלנסקי: "יש לנו אבדות רבות. כלי טיס ורכבים משוריינים שלנו הושמדו".

17:33: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון דוחף לסילוק רוסיה ממערכת הבנקאות העולמית, מהלך שיפגע בה קשות.

 

17:31: רשת הסופרים הגדולה ביותר בליטא מכריזה על החרמת מוצרים מתוצרת רוסיה ובלארוס. היא מודיעה תסיר ממדפיה את כל המוצרים מתוצרת רוסיה ובלארוס וכי לא תרכוש עוד מוצרים מתוצרתן.

17:30: האיחוד האירופי מוסר כי חבילת הסנקציות המתכוננת תכוון בין השאר לאוליגרכים המקורבים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. במקביל מעדכנים כי מנהיגי 27 מדינות האיחוד האירופי יתכנסו בערב בשעה 21:00, בתום התייעצות מנהיגי מדינות ה-G7, כדי להחליט על חבילת הסנקציות הבאה.

17:25: משרד ההגנה האוקראיני מאשר כי נעשה שימוש בטילי נ"ט אמריקאיים נגד שיירות טנקים רוסיים. כמו כן, משרד ההגנה בווילנה מודיע כי ארה"ב תגדיל את כמות הלוחמים האמריקאים בליטא, ותשלח מטוסי קרב מסוג F35 לאסטוניה וליטא עוד היום.

17:22: ראש עיריית קייב הכריז על עוצר כללי בעיר, בין השעות 22:00 ל-07:00.

17:20: חבר פרלמנט האוקראיני אולקסיי גונצ'רנקו לסקיי ניוז: "פוטין הוא ההיטלר של המאה ה-21. אם פוטין לא ייעצר עכשיו, זו תהיה מלחמת העולם השלישית".

17:02: בעיר המזרחית דונייצק נהרגו שבעה חיילים אוקראינים תשעה נוספים נפצעו.

16:59: נשיא אוקראינה אומר כי כוחות הכיבוש הרוסיים מנסים להשתלט על אוקראינה. לדבריו הרוסים מנסים להשתלט על תחנת הכוח הישנה של צ'רנוביל. "חיילנו נותנים את חייהם כדי שהטרגדיה של 1986 לא תחזור על עצמה, אמר הנשיא. "זוהי הכרזת מלחמה נגד אירופה כולה".

16:20: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מכנס את המועצה לביטחון לאומי לדיון בהתפתחויות באוקראינה.

16:00: ראש הממשלה בנט על המלחמה באוקראינה: מדינת ישראל תרתם להושיט יד בכל סיוע שיידרש. יש לנו את היכולות ואנחנו למודי ניסיון בכך.

15:25: משרד ההגנה הרוסי אמר כי משעות הבוקר הותקפו 74 מטרות צבאיות אוקראיניות על פני הקרקע.

15:10: באוקראינה מדווחים על כך שרוסיה תקפה 203 מטרות במדינה מתחילת היום.

14:30: מטוס של הכוחות של אוקראינה הופל באזור קייב, 10 בני אדם נהרגו. במחוז אודסה, 10 חיילים נפצעו מרסיסים במהלך הפגזה על יחידה צבאית של הכוחות המזוינים של אוקראינה.

14:07: אוקראינה ניתקה את כל הקשרים הדיפלומטיים עם רוסיה.

13:50: פורסם תיעוד של מסוק רוסי שהופל על ידי כוחות אוקראיניים. לטענת האוקראינים, החיילים שהיו על המסוק - נמלטו.

רוסיה פלישה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד