כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מרוץ נגד הזמן

תיעוד: הקהילה היהודית באומן נמלטת מאימת הרוסים

אוטובוס נוסף הועמס הערב בגברים, נשים וטף תושבי אומן לעבר קישינב בירת מולדובה. בארגון הצלה אוקראינה הפצירו בתושבים לעזוב במיידית ולא לסמוך על הנס • תיעוד מאומן

תיעוד: הקהילה היהודית באומן נמלטת מאימת הרוסים
הפינוי מאומן צילום: ארגון הצלה אוקראינה

ארגון הצלה אוקראינה הוציא הערב (חמישי) אוטובוס נוסף לכיוון הגבול עם מולדובה לעיר קישינב, אנשי הארגון הפציר בתושבים היהודיים בקריאה האחרונה "לעזוב במיידית את אוקראינה כל עוד זה אפשרי, אנא אל תהיו שאננים, הנטייה לחשוב שיעבור הזעם היא שגויה, להישאר במקום יכול להיות טעות מסוכנת".

מתנדבי הארגון עסקו אתמול במאות פניות של הציבור הישראלי באוקראינה, הם המליצו לציבור שנע ברכבים פרטיים מאיזור צ'רקס לכיוון יציאה מאוקראינה, כי זה הגבול המועדף והכי בטוח.

העיר אומן בה קיימת קהילה חרדית גדולה, ספגה אתמול בבוקר את המתקפות. ההפצצות הורגשו שם היטב, ובני הקהילה נערכו להתפנות מאחד הגבולות הסמוכים למקום מבטחים, שלומי אלישע תושב אומן המשמש גם כסגן יו"ר הצלה אוקראינה סיפר ל'בחדרי חרדים' על הנעשה, "אתמול אנחנו כאן באומן עברנו לילה קשה, קמנו הבוקר לבוקר מתוח, המצב כרגע תחת שליטה, כולם מתפנים לכיוון אחד הגבולות ונקווה לטוב ובעזרת השם שכל היהודים לא יפגעו ויהיה בסדר, אנחנו מפנים את מי שרוצה למולדובה".

שלומי אלישע אומר כי "אנחנו מתוחים מהמצב, אנחנו מבקשים מהישראלים שנמצאים בעיר, שיצאו מהמדינה, או ברכב פרטי או באוטובוסים שאנחנו מארגנים".

הקהילה היהודית באומן גם לקחה בחשבון שהמרחב האווירי יהיה סגור, והם יאלצו לפנות את כלל המשפחות היהודיות הישראליות לכיוון גבול פולין תחת אבטחה כבדה וצוות רפואי שילווה אותן לאורך כל המסע. בארגון הצלה אוקראינה שבראשות שלומי רזיליו, דאגו לקליטת המפונים הרבים אם חלילה הם יאלצו לעזוב.

אף על פי שאלימות אנטישמית נדירה יחסית באודסה, חלק מהיהודים חוששים שהיא עלולה להתפרץ בגלל הכאוס של המלחמה. "זה מדאיג אותי יותר מהכל", אמר סמיון אברמוביץ', החוקר הבכיר במוזיאון השואה של אודסה.

יהודים אומן מולדובה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד