ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"נמות ולא ניכנע"

הצעירים בקייב נחושים להתארגן למלחמת גרילה

פלישת רוסיה לאוקראינה: תושבי קייב מחפשים מחסה וחוששים שהרוסים יהיו כמו הנאצים | הצעירים מתעקשים להישאר בבירה ולהמם את הרוסים בהתנגדות אלימה, אך דואגים לשלום המבוגרים שנותרו במקום

הצעירים בקייב נחושים להתארגן למלחמת גרילה
שלג באוקראינה וצ'כיה צילום: דוד קליגר

תושבי עיר הבירה של אוקראינה, קייב, התעוררו אתמול לקול פיצוצים וסירנות, כאשר רבים מנסים לחפש מחסה או לברוח מהמדינה. חלקם נמלטו לתחנות המטרו ובמקלטים ציבוריים בעיר, בעוד אחרים מנסים לברוח.

התנועה פקוקה בכבישים המהירים היוצאים מערבה מהבירה לכיוון הגבול הפולני. אך ברחובות קייב נראו אמש דברים שונים בתכלית. התושבים במקום נחלקו לשניים, אנשים רבים עדיין הלכו לעבוד כרגיל הסתובבו ברחובות ועלו לאוטובוסים. לעומת זאת אחרים מיהרו למקלטים כדי לתפוס מחסה או יצרו תורים ארוכים בבנקים, סופרמרקטים, תחנות דלק. וחלקם כאמור ברחו מערבה במכונית.

מארק תושב קייב בן 27 וחייל מילואים אמר ל-BBC שהוא מוכן להילחם עם רוסיה. "אין לנו דרך אחרת, אנחנו חייבים להגן על המדינה שלנו. ואולי למות במלחמה הזו". מארק אומר שהוא מוכן להיהרג בלחימה על "כל מילימטר של אוקראינה, זאת רק דרך אחת, אם הצבא שלנו יבוא אליי ויגיד שאני חייב למות למען המדינה שלי, אני אעשה את זה".

אלכס סוויטלסקי בן ה-31 סיפר ל-BBC, כי הוא רוצה להוציא את הוריו מקייב. הוא מודאג גם לגבי אחותו: "אני רוצה שהיא תהיה רחוקה מכאן". אלכס אומר שהחדשות על התקיפה הרוסית לא הגיעו לו בהפתעה. "כולנו ידענו שזה יקרה במוקדם או במאוחר, ואני מקווה שהחיילים שלנו מוכנים כי הם הכינו את עצמם", הוא אומר. "אנחנו מקווים שהם יחזיקו את הקו". אבל אלכס אומר שהוא חושש שאם כוחות רוסים אכן יגיעו לקייב הם יבצעו זוועות בתושביה, שמזכירות את אלו שבוצעו על ידי הנאצים באוקראינה במהלך מלחמת העולם השנייה. הוא אומר שהוא רוצה להרחיק את הוריו מהבירה לפני שיהיה מאוחר מדי. "אני רוצה שהם יעזבו את קייב לאיזה כפר, כי בקרוב תהיה הפגזה".

קייב נאצים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד