כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סיפור לשבת

אלופים בלתת ביקורת: האמן הצעיר לא האמין לכמות האיקסים שהיו על ציורו

אנחנו אלופים בלתת ביקורת לאחרים ולהגיד להם מה הם עשו לא טוב . זה יכול לבוא לידי ביטוי מול הילדים שלנו, מול בן/בת זוג, אמא אבא, חברים בעבודה ומול עצמינו? אבל חשבתם איך אתם יכולים לשפר את ההתנהלות מולם כדי ליצור מציאות טובה יותר?  | סיפור לשבת עם נקודה למחשבה

אלופים בלתת ביקורת: האמן הצעיר לא האמין לכמות האיקסים שהיו על ציורו
ציור צילום: pixabay

בחור צעיר סיים לימודי ציור והחליט לבחון את יכולותיו בתחום בדרך מקורית משלו.  הוא צייר ציור מושקע מאוד והניח אותו על כן באחד ממרכזי הקניות. ליד הכן הניח עט שחור וכך כתב על שלט קטן: "אני צייר מתחיל, ואשמח לקבל ביקורת. על הציור שלי. כל מי שרואה כאן:  בעיה, טעות בפרופורציה או במשחק הצבעים או כל פגם אחר – שייקח בבקשה את העט השחור  שהשארתי ליד הכן ויסמן איקס שחור על המקום הבעייתי לטעמו".

למחרת הגיע הצייר המתלמד למרכז הקניות וחשכו עיניו. הציור שהניח אמש היה מלא איקסים, כמעט עד אפס מקום.  הוא הביט במבוכה לצדדים ובבושת פנים.

הוא הוריד את ציורו ומחשבה חלפה בראשו 'כנראה שאין לי עתיד גדול כצייר'. הוא לקח את הציור למורה שלו וסיפר לו על הניסיון הכושל.

המורה שאל אותו אם יוכל  לצייר ציור זהה לציור שצייר?" כן ענה הצייר המתלמד.  כעבור שלושה ימים הוא הניח על שולחנו של המורה עותק מושלם של ציורו הקודם.  הצייר והמורה לקחו את הציור החדש, הניחו אותו על כן ציור במרכז קניות אחר. את נוסח השלט הציע המורה לתקן מעט.  הפתיח היה אותו פתיח 'אני צייר מתחיל ואשמח לקבל ביקורת על הציור שלי'.

הסיומת הייתה מעט שונה 'מי שרואה פה בעיה כלשהי, ירגיש בבקשה חופשי לתקן ולשפר. השארתי סט של צבעים ומכחולים לשימושכם. למחרת הגיע הצייר למרכז הקניות ונוכח לראות שאף אחד לא נגע בציור. גם שבוע לאחר מכן אף אחד לא תיקן כלום. חודש חלף ושום תיקון לא בוצע. כשסיפר זאת למורה, אמר לו זה בחיוך: 'וזה בדיוק ההבדל. להגיד מה לא בסדר כולם יודעים. אבל לתקן ולשפר, מעטים יכולים'

נקודה למחשבה

אנחנו יודעים בלתת ביקורת לאחרים ולהגיד להם מה הם עשו לא טוב . זה יכול לבוא לידי ביטוי מול הילדים שלנו, מול בן/בת זוג אמא אבא , חברים בעבודה ובעיקר מול עצמינו?

אבל חשבתם איך אתם יכולים לשפר את ההתנהלות מולם? לעיתים אנו נוטים לראות את הרע בסיטואציות שונות.

גישה אופטימית וחשיבה חיובית רק יכולים לבנות מציאות טובה יותר.

אז בכל סיטואציה בחיים תשאלו את עצמכם: מה אני יכול ללמוד מזה? איך זה מקדם אותי? מה אני יכול לעשות מחר כדי שהדברים ייראו טוב יותר?

והתוצאה, יכולה להפתיע לטובה.

שבת שלום!

מאת: חדי חזן, מלווה ויועצת לתהליכי סליחה ולשחרור כעסים

נקודה למחשבה סיפור לשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד