כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מטרה מספר אחת"

הנשיא זלנסקי נאם מתוך בונקר סודי מחשש שהרוסים יחטפו אותו

פלישת הרוסים לאוקראינה גררה עד כה השמדת עשרות מטרות צבאיות ושדות תעופה מרכזיים כמו גם מעל לכ-150 חיילים אוקראינים שנפלו בקרב על הגנת המולדת | הנשיא האוקראיני מיהר לרדת למחתרת סודית ומשגר מסר לאומה תוך שהוא מזהיר מפני מתנקשים רוסיים ברחובות

הנשיא זלנסקי נאם מתוך בונקר סודי מחשש שהרוסים יחטפו אותו
נשיא אוקראינה מדבר בבונקר צילום: צילום מסך

"אני מטרה מספר אחת": אמר נשיא אוקראינה זלנסקי בנאום מיוחד שנשא מתוך הבונקר הממשלתי, "חוליות החיסול של הכוחות המיוחדים הרוסיים נמצאים בתוך קייב ומחפשות אחרי ואחרי משפחתי", כך לדברי הנשיא בסרטון שפרסם מבונקר סודי.

נשיא אוקראינה אמר כי הוא 'מטרה מספר אחת' עבור מתנקשים רוסים בבירתו, אך התעקש שהוא נשאר בקייב תוך שהוא מעודד את אזרחיו להישאר חזקים.

וולודימיר זלנסקי, בן 44, נאם לאומה ביום חמישי בלילה, בסוף היום הראשון של הפלישה הרוסית לארצו. הוא אמר שהוא מדבר מקייב, אבל ארמון הנשיאות נעלם בתיעוד, זלנסקי נאם בחולצת טריקו בצבא ירוק זית, ונראה מדבר מתוך בונקר.

"אני יודע שהרבה מידע מוטעה ושמועות מופצות עכשיו", אמר. "בפרט, טוענים שעזבתי את קייב, אני נשאר בבירה, אני נשאר עם האנשים שלי", אמר. זלנסקי סיפר שגם משפחתו נשארה במדינה, אשתו אולאנה, בת 44, ושני ילדיהם: הבת אלכסנדרה בת ה-17 ובנו קיריל בן התשע.

"המשפחה שלי אינה בוגדת, אלא אזרחי אוקראינה", אמר והוסיף כי לא יחשוף את מיקומם. "לפי המידע שלנו, האויב סימן אותי כמטרה מספר אחת, המשפחה שלי היא המטרה מספר שתיים הם רוצים להרוס את אוקראינה פוליטית על ידי השמדת ראש המדינה".

הוא אמר שהוא מאמין שכוחות מיוחדים רוסיים כבר נמצאים בבירה. "יש לנו גם מידע שקבוצות חבלה של האויב נכנסו לקייב, לכן אני קורא לאנשי קייב, היזהרו, פעלו לפי כללי העוצר. אני נשאר ברובע הממשלה יחד עם כל הנחוצים לעבודת השלטון המרכזי".

זלנסקי גם הביע את כעסו על שליטי המערב לאחר שארצו 'נותרה לבד' להתמודד עם חיילים רוסים, הוא כינה את בני ארצו שנפלו 'גיבורים' לאחר שמעל 150 איש נהרגו ביום הראשון ללחימה, והתעקש שיישאר עד 'הסוף המר'.

הוא אמר: "הם הורגים אנשים והופכים ערים שלוות למטרות צבאיות. זה מגעיל ולעולם לא ייסלח, נשארנו לבד להגן על המדינה שלנו. מי מוכן להילחם לצדנו? אני לא רואה אף אחד, מי מוכן לתת לאוקראינה ערבות לחברות בנאט"ו? כולם מפחדים".

בירת אוקראינה צפויה להיות מוקפת בכוחות רוסים בסוף השבוע והצבא האוקראיני חלש מדי להתמודד מול הרוסים, כך חוששים גורמי ביטחון אמריקאיים.

פוטין נשיא אוקראינה מלחמה רוסיה בונקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד