כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הקרן שסייעה במירון נחלצת לעזרה

הקהילה היהודית משכנת את הפליטים הרבים מאוקראינה

מאות הפליטים היהודים שנמלטו מאוקראינה הגיעו למולדובה כשהקהילה המקומית דואגת לשכן את הנמלטים בבתי מלון, ומספקת למאות המשפחות וילדיהם מזון חם וציוד ראשוני 

הקהילה היהודית משכנת את הפליטים הרבים מאוקראינה
הפליטים היהודים נקלטים במולדובה צילום: באדיבות המצלם

עם פרוץ הקרבות באוקראינה, נכנסה ההיערכות של הקהילה היהודית במולדובה לקליטת נמלטים מאוקראינה לפעולה. מאות משפחות יהודיות מאזורי הלחימה בין רוסיה לאוקראינה נמלטו לכיוון מולדובה והן נקלטות כל העת על ידי אנשי הקהילה היהודית בראשות רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן. הקהילה משכנת את הנמלטים בבתי מלון, ודואגת למזון חם וציוד ראשוני למאות המשפחות וילדיהם. 

לאור העלויות הגבוהות בהיקף של מאות אלפי דולרים, נחלצה עו"ד ענבר נכט, נשיאת קרן נכט, והודיעה לרב זלצמן כי תעניק סיוע חירום לקהילה היהודית של מולדובה לצורך הטיפול בפליטים היהודים שיגיעו למדינה.

פעולותיה של הקרן המשפחתית של ענבר ומריוס נכט התפרסמו לאחרונה במספר הזדמנויות, כאשר, בין היתר, הקרן העניקה סיוע חירום למשפחות הרוגי האסון במירון. כמו כן, בחודשים האחרונים נחשף כי הקרן יזמה ומימנה חילוצם של מאות פליטים מאפגניסטן. 

הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה הודה בחום לקרן משפחת נכט ולמנכ"ל הקרן מר נחמן רוזנברג על מענק החירום שיסייע לקליטת עוד מאות יהודים שיגיעו בימים הקרובים למולדובה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד