כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לאחר מחלה קשה

אבל: ראש ישיבת 'שערי תורה' הלך לעולמו

אבל בעולם התורה החסידי עם הסתלקותו של הגאון רבי יחזקאל צבי יהודה מאירזון זצ"ל ראש ישיבת 'שערי תורה' הכלל חסידית בירושלים שנפטר בליל שבת קודש בבית החולים 'הדסה הר הצופים' לאחר מחלה קשה והוא בן 58. 'בחדרי חרדים' על דמותו של ראש הישיבה שלמד באנגליה, חתנו של ראש ישיבת חברון שהתקרב לגור והקים את הישיבה הכלל חסידית בירושלים

אבל: ראש ישיבת 'שערי תורה' הלך לעולמו
הגאון רבי יחזקאל מאירזון זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבשורה על הסתלקותו בליל שבת קודש של ראש ישיבת 'שערי תורה' הגאון רבי יחזקאל צבי יהודה מאירזון זצ"ל והוא בן 58 בפטירתו.

רבים התפללו לרפואת הגאון רבי יחזקאל צבי יהודה בן אסתר ריבא לאחר שחלה במחלה הקשה והנוראה בשנים האחרונות, אך למגינת כל לב בליל שבת קודש השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה בבית החולים 'הדסה הר הצופים' בירושלים.

רבי חצקל זצ"ל, כך כונה בפי כל, נולד בלונדון לאביו הנגיד הרבני הרב רפאל מאירזון זצ"ל שנפטר בשנת תשנ"ט, ולאמו מרת אסתר ריבא מאירזון ע"ה, בתו של הרב יחזקאל בורנשטין זצ"ל.

בית הוריו בלונדון הייתה כתובת ידועה בביתם המיוחד שהיה בית גדול לה' ולתורתו.

בבחרותו למד וקנה את תורתו בישיבת גייטסהד באנגליה שם היה תלמיד חביב לרבותיו ראשי הישיבה וכבר מבחרותו ניכרו בו כשרונותיו הברוכים והתמדתו הגדולה, בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו של הגאון רבי מרדכי חברוני זצ"ל ראש ישיבת חברון.

ברבות השנים התקרב לחצר הקודש גור והגיע ללמוד בכולל בישיבת 'שפת אמת' בירושלים שם היה דבוק בראש הישיבה הגר"ש אלתר שלימים היה מחותנו. והיה ראש הכולל בקיבוץ בישיבה.

בחיי חיותו הקים את ישיבת 'שערי תורה' הכלל חסידית בשנת תשס"ה שם הרביץ תורה ויראה וזכה לשני שולחנות כשגם הצד הגשמי היה על כתפיו וזכה להעמיד תלמידים רבים. זכתה ישיבת שערי תורה והייתה כאחת הישיבות החשובות ביותר בכותל המזרח של עולם התורה הכלל חסידי.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, זכה לחתן את כל ילדיו וכן ממש באחרונה חיתן את בתו האחרונה והוא השתתף בכוחותיו האחרונים בשמחת החתונה בחודש חשוון.

בנו הגדול הרב הגאון ר' מרדכי שליט"א הוא ממשיך דרכו בראשות הישיבה, כבר בחודשים האחרונים עת שהיה אביו בחולשה גדולה ביקש מבנו שימלא את מקומו במסירת השיעורים, ואכן מאז מוסר את השיעור יומי בישיבה.

אחיו: הגאון רבי מאיר משה מגדולי הת"ח באנטוורפן שבבלגיה וטוען רבני מוכר בעולם הדיינות. הגאון רבי נתנאל פרץ רב בית המדרש בריסק ור"י 'חכמת התורה'.

בחייו מלבד על הוריו, רבי יחזקאל זצ"ל גם ישב שבעה על אחותו מרת רחל רייזל בנדיקט ע"ה, אשת הגאון רבי בן ציון יוסף שליט"א.

מסע הלוויה הערב, מוצאי שבת קודש פרשת ויקהל -שקלים, בשעה 12:00 בלילה מישיבת 'שערי תורה' ברחוב שמואל הנביא 77 פינת יחזקאל בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

שערי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד