כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חורגת ממדיניותה

גרמניה מאשרת משלוח נשק רב לאוקראינה

ממשלת גרמניה שוברת את מדיניותה המסורתית של אי ייצוא נשק לאזורי סכסוך, וגם פועלת לנתק את רוסיה ממערכת הבנקאות SWIFT, מהלך שיפגע בכלכלת רוסיה באופן קשה

גרמניה מאשרת משלוח נשק רב לאוקראינה
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

גרמניה אישרה מסירת 400 משגרי רימונים נגד טנקים מהולנד לאוקראינה, כך הודיע משרד ההגנה בברלין, ואישר שינוי במדיניותו, בעקבות ביקורת על כך שגרמניה סירבה לשלוח נשק לקייב בירת אוקראינה, כפי שעשו אחרים, בני ברית. "בגלל המתקפה הרוסית נגד אוקראינה, הממשלה מוכנה לשלוח בדחיפות את הנשק הנדרש להגנת אוקראינה", כך אמר מקור ממשלתי לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

"האישור אושר על ידי משרד החוץ", נמסר מדובר משרד הביטחון. מטולי הרימונים מגיעים מכספי הצבא הגרמני.

יצוין כי לגרמניה יש מדיניות ארוכת שנים של אי ייצוא נשק לאזורי סכסוך, בשל התנהלותה במלחמת העולם השנייה, כל ייצוא של נשק גרמני חייב לקבל אישור ממשלתי.

בנוסף 1,000 טילים נגד טנקים ו-500 טילי קרקע-אוויר מסוג 'סטינגר' יגיעו לאוקראינה על ידי גרמניה. לצד זאת, הגרמנים יאפשרו משלוח של משגרי רימונים. גם אמריקה, בריטניה ו-25 מדינות נוספות הסכימו לשלוח יותר סיוע צבאי.

בתוך כך, הממשלה הפדרלית הגרמנית הודיעה כי היא בעד הגבלה של מערכת התשלומים הבינלאומית SWIFT נגד רוסיה עקב המתקפה על אוקראינה. "מתנהלת עבודה תחת לחץ גדול כיצד ניתן להביא את ההתנתקות של רוסיה מהמערכת כדי שהיא תשפיע על האנשים הנכונים", אמרו שרת החוץ הפדרלית אנאלנה בארבוק ושר הכלכלה רוברט האבק הגרמניים.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, ביקש מהאיחוד האירופי להוציא את רוסיה ממערכת התשלומים העולמית, "הסנקציות שכבר אושרו לא מספיקות" אמר. בנוסף, שגריר אוקראינה בברלין, אנדרי מלניק, ביקש בדיוק את תמיכת גרמניה בגירוש רוסיה ממערכת הבנקאות SWIFT, וביקש כי גרמניה תסכים לאספקה של נשק הגנתי, כמו טילי נ"ט וסוללות נ"מ. "אנו ממשיכים לצפות לתמיכה גדולה מחברינו הגרמנים", אמר.

גרמניה משלוח נשק מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד