כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"לא תוכלו להתעלם"

לא עלינו: רצף של חמש טרגדיות במגזר החרדי

חמש טרגדיות נוראיות שהתרחשו בשבועות האחרונים גרמו לעשרים וחמישה ילדים רכים להישאר לבדם, ללא משען ומשענת. רגע לאחר האסון שפקד אותם הם זועקים ומתחננים לעזרה • קורע לב

לא עלינו: רצף של חמש טרגדיות במגזר החרדי
נרות זיכרון צילום: פיקסביי

רצף של טרגדיות נוראיות שכאלה כבר זמן רב שלא היה במגזר החרדי. זה פשוט בלתי נתפס. בתוך שבועות בודדים הסתלקו לבית עולמם אברכים צעירים בפתע פתאום, כמו גם נשים צעירות שעלו בסערה השמיימה כשהם מותירים אחריהם שורות של יתומים הזועקים ומתחננים לעזרה – אך אף אחד לא שומע אותם, אף אחד לא מסייע בעדם.

לחצו כאן לסייע ליתומים הרכים>>>

בדיוק מהסיבה הזו התכנסו ראשי 'קופת העיר' למשימה המורכבת ונטלו על עצמם לעזור למשפחות הכבודות הללו שביום בהיר אחד חרב עליהם עולמם. ממש כך. תנסו שנייה לדמיין איך מרגישה משפחה שלמה שביום אחד האבא, שעד לפני רגע היה בריא וחסון, הסתלק לבית עולמו. תנסו לדמיין מה מרגישה אלמנה צעירה כשהיא נאלצת להתמודד ולפרנס יתומים רבים, לבד לבד. פשוט נורא ואיום.

מדובר בטרגדיות קשות מנשוא ובהם: פטירתו של הרב שמואל בן שלום מהעיר ירושלים שהלך לעולמו לאחר מחלה קצרה כשהוא מותיר אחריו חמישה יתומים רכים. טרגדיה נוספת היא פטירתה של הצדקת מרים גושלבסקי מהעיר בני ברק שהלכה לבית עולמה בגיל חמישים וארבע כשהיא מותירה אחריה שלושה יתומים.

הטרגדיות לא מסתיימות בזה: ישנם עוד שבעה יתומים שנותרו מאחור עם פטירת אמם הצדקת מרת שלומית ימים מירושלים שהלכה לעולמה לאחר מחלה קשה, טרגדיה נוספת היא פטירתו של הרב מרדכי בוזגלו שהותיר אחריו שני יתומים וכן פטירתה של הצדקת מרת בת שבע אביטל מהעיר טבריה שהותירה אחריה שלושה יתומים ללא משען ומשענת.

האסונות הללו פשוט לא נתפסים, אך יחד עם זאת הם מחייבים אותנו מאוד. מחייבים אותנו לקום ולעשות מעשה. להטות אוזן ולהקשיב לטרגדיות הנוראות הללו. להקשיב לקול זעקת היתומים והאלמנות שזעקתם עולה השמיימה.

בהוראת גדולי ישראל שליט"א ישתדל כל אחד ואחד ליתן סך 500 ₪, עבור 25 היתומים שנותרו לבדם, ולכל הפחות לא יפחתו מסך 250 ₪, שיוצא 10 ₪ לכל יתום. תרומות ניתן למסור כאן או לציין בקרן המשותפת מס. 5540 שהוקמה עבורם בקופת העיר, הסכום מתחלק בשווה בין כל היתומים. עשו זאת כעת. הרימו תרומה למען היתומים הרבים הללו. למענכם – למעננו.

לחצו כאן לסייע ליתומים הרכים>>>

קופת העיר ילדים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד