י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"את זה תעשה עם שר אחר"

בישיבת הממשלה: עימות חריג בין בנט לסער

עימות בישיבת הממשלה בין רה"מ לשר המשפטים על רקע הסתייגות שהציג בנט בשם השב"כ לחוק יסוד אותו מקדם סער שמעגן את זכויותיהם של עצורים. סער: "אל תדחקו אותי לפינה"

בישיבת הממשלה: עימות חריג בין בנט לסער
גדעון סער ונפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הממשלה אישרה היום (רביעי) את הצעת חוק יסוד זכויות בחקירה, חור אותו מקדם שר המשפטים גדעון סער שיעגן בחוק יסוד את הזכויות הנחקרים והליך המעצר ועליו יוסיפו בהמשך תקנות לחוק.

הדיון נלווה בעימות קולני שהגיע לצעקות בין ראש הממשלה נפתלי בנט למציע החוק שר המשפטים גדעון סער, כאשר בנט ביקש להביא התנגדות לנוסח החוק מצד השב"כ, עליו ממונה רה"מ, אך סער סירה בתוקף.

אחרי שראש הממשלה בנט הציג את הסתייגות השב"כ, השיב לו סער, "את זה תעשה עם שר משפטים אחר". מזכיר הממשלה שלום שלמה ניסה להתערב ולהגן על רה"מ וגדעון התחיל לצרוח עליו "אתה לא מבין כלום בכלל. זו לא איזה פוליטיקה של איזה סניף".

שלמה ניסה להרגיע: "גדעון, מה קרה?" סער השיב: "אל תדחקו אותי לפינה. לא אתפשר על זה. אתם נושאים את שם ביטחון המדינה לשווא".


הרקע לעימות הוא סעיף בהצעת החוק שאושרה כאמור פה אחד, בעוד בנוסח המקורי שולב סעיף לפיו "יינתן משקל הולם גם למכלול תכליותיו של ההליך הפלילי, ובכלל זה להגנה על זכותו של אדם לשלומו ולביטחונו האישי". לאחר קבלת ההערות מהציבור, במשרד המשפטים החליטו לוותר על הסעיף למרות התנגדות השב״כ.

נפתלי בנט גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד