כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הקלות בהנחיות

ארה"ב: 70% מהתושבים ייפטרו מחבישת מסכות בחללים סגורים

המרכז האמריקני לבקרת מחלות, יבטל את עטיית המסכות בחללים סגורים בערים שיוגדרו ברמת סיכון נמוך ובינוני. שיטה חדשה תשקלל את מספר החולים והמאושפזים, ואת אחוז חולי הקורונה בבתי החולים

ארה"ב: 70% מהתושבים ייפטרו מחבישת מסכות בחללים סגורים
אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ביום שישי האחרון פורסמו הנחיות החדשות להתמודדות עם נגיף קורונה על ידי המרכז האמריקני לבקרת מחלות (CDC). בעקבות ההנחיות החדשות ושיטת הדירוג החדשה שתקבע את רמת הסיכון לכל רשות מקומית, 70% מתושבי ארצות הברית יוכלו להסיר את המסכות גם בחללים סגורים.

לפי ההנחיות החדשות של ה-CDC, רמת הסיכון נקבעת ע"י שלושה פרמטרים: מספר החולים המאומתים בשבוע האחרון, מספר האשפוזים כתוצאה מקורונה בשבוע באחרון, ואחוז תפוסת המיטות בבתי החולים בעיר על ידי חולי קורונה. בדומה לשיטת "הרמזור" המוכרת לנו מישראל, לאחר שקלול הנתונים הללו, כל רשות מקומית מקבלת את הצבע ברמזור המעיד על רמת המסוכנות שלה.

ברשויות מקומיות המוגדרות כבעלות סיכון נמוך, ההנחיות החדשות הן להתחסן ובמקרה של הופעת תסמינים לערוך בדיקה. ברשויות עם רמת סיכון בינוני, ממליץ הCDC לאנשים עם סיכון לתחלואה קשה בנוסף לחיסונים והבדיקות אף להיוועץ עם רופא לגבי חבישת מסיכה ושאר אמצעי זהירות. ברשויות המוגדרות כבעלות סיכון גבוה, בנוסף לכל ההנחיות ממליץ ה-CDC לכלל האוכלוסייה לחבוש מסיכות גם בחללים סגורים.

מפת הרמזור ושיטת הדירוג החדשה מחליפות את מפת הרמזור הקודמת של ה-CDC בה כ93% מהרשויות הוגדרו כמסוכנות ברמת "גבוה" או "ממשי", ולפי השיטה החדשה רק כ30% מאוכלוסיית ארה"ב מתגוררים ברשויות המוגדרות בסיכון גבוה.

בCDC הסבירו שכיום כאשר רמת החסינות גבוהה וקיימות תרופות שהוכחו כיעילות נגד תחלואה קשה, נכון יותר לשקלל גם את נתוני התפוסה בבתי החולים המקומיים. ד"ר רשל ולנסקי, ראשת ה-CDC אמרה "אנו רוצים לאפשר לאנשים הפסקה מצעדים כמו חבישת מסכות כאשר רמת התחלואה נמוכה, ולדעת גם להחזיר את הצעדים במידה והמצב יחמיר בעתיד".

מסכות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד