כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרשת רובשקין החדשה • סכסוך מאיים על המשחטה

מאבק פנימי חריף מאיים על עתידה של משחטת הבקר הכשרה הגדולה בארצות הברית • רב המשחטה פיטר שורה של עובדים ואלו פתחו במלחמת חורמה נגדו ונגד ההנהלה

אילוסטרציה. צילום: COL
אילוסטרציה. צילום: COL

הדרמות ממשיכות לפקוד את אמריקה לעתים קרובות, בכל תחום הנושא את המותג 'כשרות'. הפעם אולי בטיימינג שאינו מפתיע כלל, שוב עומד בית המטבחיים הידוע שהיה בעבר בבעלות רובשקין, בעין הסערה.

בית המטבחיים, בו שוחטים בקר, שלצדו גם פועל מפעל לעיבוד מוצרי בשר, כבר אינו בבעלות משפחת רובשקין, מאז שר' שלום מרדכי , בעל המשחטה, נעצר ונשפט לעשרות שנים בכלא.

מי שרכש את המפעל, היה איל ההון, הערשי פרידמן. אולם לעסקת הקניה, קדמה סאגה לא פשוטה, של תככים, אינטריגות ועימותים קשים.

רב המשחטה, הרה"ג רבי מנחם מאיר וייסמנדל, ביקש למנוע עם עוד מספר עסקנים, את כניסתו של פרידמן.

לטענתם, יש להשאיר את המפעל ברשות המשפחה ולסייע להם להקים מחדש את המפעל.

אולם מאמציו לא צלחו והרכישה יצאה לפועל. הצעד הראשון שפרידמן עשה מטבע הדברים, היה להדיח אותו מתפקידו. כשלהדחה חברו עובדים שערכו כדי חיסול חשבונות ישנים.

כך למשל, כך נודע ל'בחדרי חרדים', אחד השוחטים רינן פעם על הקולגה שלו, כי שחיטתו פגומה. רובשקין לא רצה להתערב, וקבע כי רק הרב ויסמנדל רשאי להכריע בנידון.

הרב בדק והורה כי שחיטתו תקינה ושוחט זה, הצטרף לעוד כמה מחבריו, שביקרו את הרב.

מאז, זרמנו הרבה מים עכורים בין מסדרונותיו. בשעריו, יצאו ובאו כמה וכמה רבנים שקיבלו את התפקיד ופוטרו או התפטרו.

תחילה היה זה בד"ץ טרטיקוב, הנחשב לאחד מגופי הכשרות המובילים בארה"ב. אולם לא ארכו לו שם הימים. הנהלת המפעל קבעה, כי הבד"ץ מחמיר יותר מדי וגורם לו נזק.

הרב הבא, היה מינוי הרב חיים אליעזר מייזליש ראש השוחטים כ'רב המכשיר' של המפעל.

אולם העובדים התנגדו וההנהלה החליטה להביא שוב מינוי חיצוני. הפעם היה זה אב"ד נעטקע שאינו מוכר כגוף כשרות רציני וגוף הכשרות הגדול בארה"ב, ה- O.U, הסיר את פיקוחו רב השנים מהמפעל.

המנהלים פנו לאדמו"ר מסאטמר שיואיל לקחת גם את המשחטה הזו תחת חסותו, אך הוא סירב.

בלית ברירה פנו המנהלים שוב אל הרב וייסמנדל, שניאות לשוב אל המפעל ולהעניק לו שוב את פיקוחו. ר' מרדכי, בנו של הרב וייסמנדל, החליט לסגור חשבון עם כל העובדים הסוררים שהיו שותפים להדחת האב בשעתו, והחליט לפטרם.

העובדים מחו "היתכן? איך לא מרחמים על עשרות משפחות שלא יהיה להם כסף לרכוש מוצרים לחג?" , טענו ומיהרו להפיץ נגדו פשקויל כעם טענותיהם נגדן ןנגד מחליפיהם.

נכון לעכשיו, לא חלה כל תזוזה בעמדת הרב וייסמנדל.ואם לשפוט על הנחרצות שבה נעשו צעדי הפיטורים, גם קשה להאמין שיחול כל שינוי.
רובשקין בשר כשרות הערשי פרידמן משחטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד