ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
היום החמישי למלחמה

הבוקר: שיחות בין אוקראינה לרוסיה סמוך לגבול עם בלארוס

הלחימה באוקראינה ממשיכה ונכנסת ליומה החמישי, והשיחות מול רוסיה על הפסקת אש צפויות להתחיל היום, בגבול ממנו התחיל הכל - בלארוס | הלילה, אחרי כמה שעות של שקט, דווח באוקראינה על פיצוצים בקייב הבירה ובאזור העיר חרקוב | העיצומים המוטלים על מוסקבה, מתגברים

הבוקר: שיחות בין אוקראינה לרוסיה סמוך לגבול עם בלארוס
צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

הפלישה של רוסיה הביאה עד כה למותם של 352 אזרחים, כולל 14 ילדים, משרד הבריאות של אוקראינה מסר כי 352 אזרחים, בהם 14 ילדים, נהרגו מאז תחילת הפלישה של רוסיה לאוקראינה ביום חמישי, עוד נכתב כי 1,684 בני אדם, בהם 116 ילדים, נפצעו

על רקע השיחות שיתקיימו הבוקר בגבול בלארוס, דיווחים כי בלארוס מתכוננת להצטרף לפלישת רוסיה לאוקראינה, בלארוס מתכוננת לשלוח חיילים לאוקראינה כדי להילחם לצד רוסיה כך דיווח ה-Kyiv Independent, בציטוט מקורות עלומים.

פקיד ממשל אמריקאי אמר גם ל'וושינגטון פוסט' כי בלארוס מצטרפת לרוסיה כדי להילחם בכוחות האוקראינים. "ברור מאוד שמינסק היא כעת שלוחה של הקרמלין", אמר הבכיר, שדיבר בעילום שם.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, כי היממה הקרובה היא קריטית עבור אוקראינה.

שולחן המו"מ\\צילום:משרד החוץ הבלארוסי

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, יקיים שיחה עם בעלי ברית ושותפים אחרים ביום שני בבוקר בשעה 11:15 שעון ארה"ב, כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בנוגע להתקפה של רוסיה על אוקראינה ולתאם תגובה מאוחדת.

רוברט האנטר, שגריר ארה"ב לשעבר בנאט"ו, אמר כי ההחלטה של ​​פוטין להעמיד את הכוחות הגרעיניים של רוסיה בכוננות גבוהה היא אזהרה למערב לא להסתבך. אך "זהו תכסיס פסיכולוגי לנסות להגדיל את המינוף שלו, כשהוא מחליט כמה רחוק הוא רוצה ללכת באוקראינה", אמר האנטר לאל ג'זירה. "זו מלחמה פסיכולוגית, אני לא מאמין שזה איום בכלל, כי לרוסים יהיה לא פחות מה להפסיד, אם לא יותר, אם ילכו לכיוון הזה".

שתי חברות התקשורת הגדולות בקנדה החליטו להוריד את ערוץ הטלוויזיה הממלכתי הרוסי RT מהיצע הכבלים שלהן.

ממשלת אוסטרליה תספק ציוד צבאי לאוקראינה כדי לעזור לאוקראינים להתנגד לפלישה הרוסית. בהודעה לא נמסרו פרטים על הציוד, אוסטרליה הטילה סנקציות על יותר מ-350 אנשים רוסים, כולל פוטין מאז יום חמישי. כולל סנקציות על 13 אנשים בבלארוס, כולל שר ההגנה של המדינה, ויקטור חרנין.

פיצוצים נשמעו הלילה בבירת אוקראינה קייב ובעיר חראקוב, כך מסר "השירות הממלכתי של אוקראינה לתקשורת והגנה על מידע מיוחד". קייב הייתה שקטה במשך כמה שעות לפני כן.

אוקראינה קוראת לגרש את רוסיה ובלארוס מהתאחדות הטניס הבינלאומית. התאחדות הטניס האוקראינית לוחצת על התאחדות הטניס הבינלאומית לגרש לאלתר את רוסיה ובלארוס.

מנגד, נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, סירב לגנות את פלישת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לאוקראינה,, ואמר כי "ברזיל תישאר נייטרלית".

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב בלארוס ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד