כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חשבון הפייק שהכשיל

העיתונאי הבכיר לעג לנתניהו ונפל; עמית סגל: "נלעג ומנותק"

נחום ברנע פרסם בטורו ב'ידיעות אחרונות' ציוץ שנכתב על ידי מתחזה שפתח חשבון "פייק" על שמו של נתניהו, לפיו - ראש האופוזיציה הציע לתווך בין רוסיה לאוקראינה. הרשת לועגת לבורותו של ברנע ברשתות החברתיות

העיתונאי הבכיר לעג לנתניהו ונפל; עמית סגל: "נלעג ומנותק"
נחום ברנע צילום: Nati Shohat/Flash90

העיתונאי והפובליציסט, נחום ברנע, ציטט הבוקר (שני) בטורו בעיתון 'ידיעות אחרונות' דברים ש"כביכול" נכתבו על ידי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בעניין המשבר במזרח אירופה.

ברנע התייחס להצעות התיווך הישראליות בין רוסיה לאוקראינה וכתב כי נתניהו קפץ על ההזדמנות, כשפרסם ציוץ בשמו: "אני מתכוון לאחות את הקרע בין הצדדים כמו שעשיתי בתוך החברה הישראלית כראש ממשלה". לדברי ברנע, "אילו הייתי זלנסקי - הייתי משתנק".

הטור של ברנע ב'ידיעות'

ברנע ניסה ככל הנראה ללעוג לנתניהו, אבל רק גרם לעג לעצמו; הציוץ מעולם לא נכתב על ידי נתניהו - מדובר בפרופיל "פייק" בטוויטר שמתחזה לנתניהו.

טופז לוק, יועצו של נתניהו, הגיב: "‏נחום ברנע 'העיתונאי' מצטט 'ציוץ פייק', כאילו הוא של נתניהו בעיתון ‎'ידיעות אחרונות'. הטירוף שלהם נגד נתניהו הוציא אותם מדעתם, וזה ממש לא חדש, הם במשך שנים מפרסמים פייק ניוז נגד נתניהו".

הציוץ בחשבון המתחזה לנתניהו

"האם הם יתנצלו באופן ברור בעיתון של מחר? אני בספק", הוסיף לוק.

גם עמית סגל, הפרשן הפוליטי‏ ועמיתו של ברנע באותו עיתון בסופ"ש, הגיב למקרה המשעשע. "והלקח לברנע: גם רשתות חברתיות הן שטח. אי אפשר להתנשא מעליהן, להטיף להן, ללעוג למשתמשים בהן ואז לצטט מהן בלי להבין דבר באשר לפייקים ובלי לטרוח לעשות את המינימום הנדרש מעיתונאי, שהוא הצלבה ובדיקה. זה נלעג ומנותק", כתב סגל בחריפות.

ואכן, בידיעות אחרונות פרסמו בשעות האחרונות התנצלות בטוויטר : "פרסמנו הבוקר בטורו של נחום ברנע ציטוט שגוי של נתניהו, שנלקח מתוך חשבון פיקטיבי שאיננו חשבונו של ראש האופוזיציה. אנחנו מתנצלים על הטעות, מובן שהסרנו אותה מהגרסה הדיגיטלית, ונתקן גם בעיתון".

בנימין נתניהו מלחמת אוקראינה רוסיה עמית סגל נחום ברנע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד