י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"רצון ללמדו לקח"

חניקות ואגרופים בגלל הערה: אישום נגד השוטרים בפרשת חיים מזרחי

לבית המשפט הוגש כתב אישום נגד שני שוטרים, ביניהם קצין בילוש, בגין תקיפתו של הצעיר החרדי חיים מזרחי בחודש ינואר האחרון בשכונת גאולה בירושלים | לפי כתב האישום, השניים הכו וחנקו את מזרחי - רק בגלל שהעיר להם כי פגעו ברכב אחר שעמד בפקק

חניקות ואגרופים בגלל הערה: אישום נגד השוטרים בפרשת חיים מזרחי
מעצרו של חיים מזרחי צילום: כאן 11

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד קצין הבילוש שי עזרא אליהו ושוטר הבילוש יותם גרגיר, בגין תקיפתו של הצעיר החרדי חיים מזרחי בחודש ינואר האחרון בשכונת גאולה בירושלים. בנוסף, קצין הבילוש הואשם אף בעבירה של שיבוש הליכי משפט וזאת בגין כתיבת דו"ח פעולה כוזב.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שקד דהן, בתחילת חודש ינואר התקיימה הפגנה של הציבור החרדי בשכונת גאולה בירושלים. אותה עת, במרחק מה מההפגנה, יצא מזרחי מהחנות בה הועסק ועמד על המדרכה הסמוכה אליה. סמוך לאחר מכן, חלפה במקום ניידת "סמויה" שהייתה בדרכה לאזור ההפגנה, בה נהג קצין הבילוש ועל ידו, במושב הנוסע, ישבה שוטרת. השניים היו לבושים בבגדים "אזרחיים" וללא כל סימני זיהוי המעידים על כך כי הם שוטרים בתפקיד, כפי שהיה אותה שעה. בשל פקק תנועה שנוצר ברחוב, עקף קצין הבילוש את טור המכוניות שעמד לפניו ופגע ברכב אחר שעמד בפקק.

השר בר לב שכח את חיים מזרחי ונאלץ להבהיר

המשטרה מערערת על השחרור, הצעיר החרדי פונה לבית החולים

האלימות המשטרתית > השרים דחו את הפתרון; בר לב גזר שתיקה

מעצר השווא של הצעיר החרדי > ארבל פנה למפכ"ל: "מזעזעת וחייתית"

צפו: חיים מזרחי פרץ בבכי "מפחד לצאת לבד מהבית"

מעצרו של הצעיר החרדי חיים מזרחי: השוטרים נחקרים במח"ש

המתלונן, שנכח במקום והבחין בפגיעה, ניגש אל הניידת הסמויה ואמר לקצין הבילוש כי הוא פגע ברכב. בתגובה, יצא קצין הבילוש מהרכב, אמר למתלונן כי הוא עתיד לחזור למקום וכי "מדובר בניידת", כלשונו, והדף את המתלונן אחורנית. קצין הבילוש חזר לרכב ואילו המתלונן התרחק מעט מהמקום, תוך שהוא מביע מורת רוח מהתנהלותו של קצין הבילוש. בשלב זה עצר קצין הבילוש את הרכב, יצא ממנו במהרה, ניגש אל המתלונן והחל לנהוג כלפיו באלימות, בין היתר באמצעות חניקתו ומתן אגרוף לראשו, וזאת מתוך רצון "ללמדו לקח".

שוטרים נוספים שהבחינו במתרחש, ביניהם שוטר הבילוש, ניגשו למקום וסייעו לקצין הבילוש להכניס את המתלונן אל המושב האחורי של הניידת הסמויה. בעוד המתלונן שכוב עם בטנו על המושב האחורי, התיישב עליו שוטר הבילוש, שלא כדין, באזור הגב התחתון. במהלך הנסיעה ולמרות שהמתלונן כבר היה אזוק, המשיך שוטר הבילוש לשבת על המתלונן ואף הכה בו באמצעות מספר אגרופים לחלק האחורי של ראשו, בעוד המתלונן זועק ואומר כי לא עשה דבר. אף בתחנת המשטרה, בעת שהוביל שוטר הבילוש את המתלונן לתא המעצר, הכה בו באמצעות מכת ידו על גבו.

בעיקר על סמך הדיווח של קצין הבילוש, שחלקו היה כוזב, נחקר המתלונן בתחנת המשטרה ואף הוחלט להמשיך את מעצרו למשך הלילה. למחרת היום, עם הבאתו בפני שופט, הורה בית המשפט לשחררו לאלתר וללא כל תנאים. כתוצאה מהתנהגותם של השוטרים כלפיו, המתלונן סבל מכאבים עזים, נזקק לטיפול רפואי ואף בעת שפנה לבית החולים איבד את הכרתו וטופל במקום. המתלונן אף נזקק לטיפול נפשי בעקבות הנזקים הנפשיים אשר נגרמו לו כתוצאה מהתנהגותם של השוטרים כלפיו.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של תקיפה. לקצין הבילוש אף מיוחסת עבירה של שיבוש מהלכי משפט. החקירה נוהלה על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים.

ממשטרת ישראל נמסר: עם פתיחת החקירה ולאחר בחינת חומר הראיות במחלקת משמעת, הוחלט כי הקצין יורחק מעבודה עם קהל, והשוטרים המעורבים באירוע, ישובו לעבודה. כתב האישום אשר הוגש היום טרם התקבל במחלקת משמעת. מיד עם קבלתו יוזמנו הקצין והשוטר הנוסף לשימוע לצורך שקילת המשך שירותם בחיל, כמקובל במקרים בהם שוטר מועמד לדין.

חיים מזרחי כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד