כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נקמה בפוטין

גם בארה"ב הורו לחנויות אלכוהול להפסיק למכור וודקה רוסית

מספר מושלים של מדינות בארה"ב הורו לחנויות אלכוהול להפסיק למכור וודקה מתוצרת רוסית ומשקאות חריפים מזוקקים אחרים, כדי להיות בסולידריות עם העם האוקראיני לאחר פלישת רוסיה למדינה

גם בארה"ב הורו לחנויות אלכוהול להפסיק למכור וודקה רוסית
משקאות חריפים, אלכוהול צילום: באדיבות המצלם

מןשל מדינת יוטה שבארה"ב ספנסר קוקס, הנחה את 'המחלקה לבקרת משקאות אלכוהוליים' להוריד את כל המוצרים המיוצרים והמותגים הרוסיים מהמדפים של החנויות הקמעונאיות שלה. קוקס הצטרף למושלי ניו המפשייר, אוהיו ופנסילבניה במחווה הסמלית של תמיכה באוקראינה הנצורה, שהותקפה על ידי כוחות צבא רוסים בשבוע שעבר. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

"אנחנו נעשה את חלקנו כדי לדחוף את הפולשים הרוסים החוצה ולעמוד לצד אחיותינו ואחינו באוקראינה", אמר קוקס. הוא גם אמר שיוטה תבדוק את הרכש של המדינה אם יש קשרים עם רוסיה. סביר להניח שלחרם לא תהיה השפעה מוחשית. רק 1.2% מייבוא ​​הוודקה של ארה"ב הגיע מרוסיה במחצית הראשונה של 2021. מנתונים שפורסמו בארה"ב עולה כי וודקה רוסית היוותה רק 18.5 מיליון דולר מתוך סך יבוא הוודקה בארה"ב בשווי 1.4 מיליארד דולר ב-2021, שכלל 660 מיליון דולר מצרפת.

וודקות רבות בסגנון רוסי הנמכרות בארצות הברית, כולל סמירנוף מיוצרות למעשה במדינות אחרות, כולל בארצות הברית. קבוצת Stoli, המייצרת את המותג Stolichnaya בלטביה, אמרה שהיא תומכת בעם האוקראיני. המבקרים באתר של סטולי רואים כעת דף פתיחה עם יונה כחולה וצהובה כצבע הדגל האוקריאני, הנושאת ענף זית על רקע לבן.

וודקה Russian Standard, הוודקה הפופולרית ביותר מתוצרת רוסיה הנמכרת בארצות הברית, מופצת על ידי Roust Group ו-Rost International הממוקמות במוסקבה. הוא נמכר גם תחת שם המותג 'גרין מארק' וודקה. כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

כמה מחוזות קנדיים, כולל אונטריו, אלברטה וקולומביה הבריטית, ביצעו מהלכים דומים בשבוע שעבר, והורו לחנויות אלכוהול פרובינציאליות להפסיק למכור מותגים מתוצרת רוסיה.

בטקסס, המושל גרג אבוט לחץ על חנויות משקאות ומסעדות במדינה להפסיק להגיש מוצרים מתוצרת רוסיה "טקסס עומדת עם אוקראינה", אמר המושל לתקשורת.

ולדמיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי בקבוק וודקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד