י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
סדק בבית

שני מיליארדרים רוסים קוראים לעצור המלחמה

שני מיליארדרים רוסים ביקרו את פלישת פוטין לאוקראינה והם קוראים לצדדים לשבת לשיחות כמה שיותר מהר. האוליגרכים של רוסיה, שפעם הפעילו השפעה משמעותית על הנשיא בוריס ילצין בשנות ה-90, מתמודדים עם כאוס כלכלי לאחר שהמערב הטיל סנקציות חמורות על רוסיה בשל פלישת פוטין לאוקראינה

שני מיליארדרים רוסים קוראים לעצור המלחמה
הנשיא פוטין צילום: דוברות הקרמלין

מיכאל פרידמן, שנולד במערב אוקראינה, ואולג דריפסקה גינו את פלישת פוטין וקראו לשיחות שלום 'כמה שיותר מהר' בין שתי המדינות. זוהי התערבות יוצאת דופן של האליטה העסקית המובילה ברוסיה.

פרידמן, שהוא מייסד שותף של הבנק הפרטי הגדול ברוסיה אלפא, ושולט בחברת ההשקעות הפרטיות LetterOne, קרא ל"שפיכות הדמים" להיפסק, כך דווח ה'דיילי מייל'.

האיש בן ה-57, שדורג כאדם ה-128 בעושרו בעולם על ידי פורבס ב-2021, אמר גם כי המלחמה היא "טרגדיה" עבור תושבי שתי המדינות ואמר לעובדי LetterOne במכתב כי הסכסוך גרם לטריז בין שני העמים הסלאביים המזרחיים של רוסיה ואוקראינה, שהיו אחים במשך מאות שנים.

הוא כתב: "נולדתי במערב אוקראינה וגרתי שם עד גיל 17. ההורים שלי הם אזרחים אוקראינים ומתגוררים בלבוב, העיר האהובה עליי, אבל גם ביליתי חלק גדול מחיי כאזרח ברוסיה, בבניית והגדלת עסקים. אני קשור עמוקות לעם האוקראיני והרוסי ורואה בסכסוך הנוכחי טרגדיה עבור שניהם".

המיליארדר דריפסקה - המייסד של ענקית האלומיניום הרוסית Rusal שבה הוא עדיין מחזיק בנתח באמצעות מניותיו בחברת האם שלה En+ Group. כתב פוסט בטלגרם וקרא לשיחות השלום להתחיל "כמה שיותר מהר". האיש בן ה-54 אמר: "השלום חשוב מאוד".

האוליגרכים של רוסיה, שפעם הפעילו השפעה משמעותית על הנשיא בוריס ילצין בשנות ה-90, מתמודדים עם כאוס כלכלי לאחר שהמערב הטיל סנקציות חמורות על רוסיה בשל פלישת פוטין לאוקראינה. 

הדברים שלהם מגיעים בזמן שמשרד החוץ הבריטי הודיע ​​שהם מכינים "רשימת אוליגרכים רוסים" שייפגעו בסנקציות בחודשים הקרובים, הם חוששים שהסכסוך באוקראינה עלול להימשך עשור. שרת החוץ, ליז טרוס, אמרה כי "לא יישאר להם איפה להתחבא", כשהיא מתייחסת לבעלי ברית הסופר-עשירים של הקרמלין, חבריו של ולדימיר פוטין.

בוריס ג'ונסון הזכיר בשבוע שעבר שמונה רוסים בעלי הון שייפגעו מאיסורי נסיעה והקפאת נכסים יחד עם עוד 100 אנשים. "המשבר הזה יעלה בחיי אדם ויפגע בשתי מדינות שהיו אחים במשך מאות שנים", אמר פרידמן. "למרות שהפתרון נראה רחוק להחריד, אני יכול להצטרף רק לאלה שרצונם ששפיכות הדמים תסתיים. אני בטוח שהשותפים שלי מסכימים איתי".

אחד משותפיו ארוכי הטווח של פרידמן, פיוטר אוון, השתתף בפגישה בקרמלין עם פוטין ו-36 אנשי עסקים רוסים גדולים נוספים בשבוע שעבר, נמסר מטעם הקרמלין. מיליארדר אחר במוסקבה אמר לרויטרס בעילום שם שהמלחמה הולכת להיות קטסטרופה. "זה הולך להיות קטסטרופלי בכל המובנים: עבור הכלכלה, עבור היחסים עם שאר העולם, עבור המצב הפוליטי", אמר המיליארדר. לדבריו, המיליארדרים שהתאספו לפגישה עם פוטין בקרמלין ביום חמישי שתקו. "אנשי עסקים מבינים היטב את ההשלכות. אבל מי שואל את העסקים על זה?'".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד