י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאמצים להטיסו ארצה

צפו: אביו של ההרוג הישראלי מתייחס לאסון

אביו של הישראלי שנהרג באוקראינה שוחח עם התקשורת הישראלית ושחזר את מה שידוע לו על התקרית באוקראינה בה נהרג בנו 

צפו: אביו של ההרוג הישראלי מתייחס לאסון
רומן ברודסקי ז"ל/יפים ברודסקי צילום: מתוך פייסבוק/כאן 11

הותר לפרסום הערב (שני) כי ישראלי נהרג באוקראינה על ידי מליציות אוקראיניות שזיהו אותו בטעות כאויב.

ההרוג הוא רומן ברודסקי, בן 42 שהתגורר בשנים האחרונות באוקראינה, ונהרג ככל הנראה בשל טעות בזיהוי במחסום מקומי בעיר בילה צרקווה, 84 ק"מ דרומית לקייב על ידי מיליציות אוקראיניות.

אביו, יפים ברודסקי סיפר הערב ל'כאן 11' על התקרית שהובילה למותו הטראגי של בנו: "הם רצו לנסוע לכיוון מולדובה ואחרי זה לחזור לארץ, הם נסעו עם שיירה של שני רכבים, המיליציות האוקראיניות חשבו שהם לוחמים צ'צנים וירו בהם".

המנוח ז"ל הותיר את רעייתו ושני ילדיו בני 3 ו-6 השוהים באוקראינה. המשפחה ביקשה ממשרד החוץ שיסייעו בהטסת גופתו ובמשרד בודקים כעת אם הדבר אפשרי.

עוד בנושא:

ישראלי נהרג באוקראינה בשל טעות בזיהוי; הותיר שני יתומים

ממשרד החוץ נמסר: "מנהלת המחלקה לישראלים בחו"ל שוחחה עם רעייתו, השוהה כעת באוקראינה יחד עם ילדי המנוח. הוריו המתגוררים בישראל קיבלו את ההודעה הקשה". 

שר החוץ לפיד מסר על התקרית הקשה "‏מבקש לשלוח תנחומים למשפחת האזרח הישראלי שנהרג באוקראינה. משרד החוץ ימשיך לסייע למשפחה ככל שניתן בשעתה הקשה".

ברודסקי הוא הישראלי הראשון שנהרג במלחמה, מאז תחילתה ביום חמישי האחרון. הלחימה מלווה בדיווחים סותרים משני הצדדים, דבר שגורם לכך שמספר הקורבנות הסופי אינו ברור. על פי ההערכות של משרד הפנים האוקראיני, עד כה נהרגו למעלה מ-350 בני אדם, בהם ילדים, ונפגעו כ-1,600, בהם למעלה ממאה ילדים.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ישראלי נהרג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד