ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"נישט שבת גערעט"

קייב: הרב שלח את המשפחה עם רכבו באמצע השבת

שליח חב"ד לדונייצק שנמלט לקייב עודד משפחות שמצאו דרך, להימלט באמצע השבת מקייב המופגזת לכיוון הגבול. למשפחה שנתקעה ללא דלק הוא נתן את רכבו וציווה עליהם להימלט

קייב: הרב שלח את המשפחה עם רכבו באמצע השבת
אזרחים אוקראיניים עומדים בתור בתחנת דלק כדי להימלט מקייב צילום: ממשלת אוקראינה

זלמן וישצקי הוא אחיו של שליח חב"ד בדונייצק, הרב פנחס וישצקי, שנמלט עם משפחתו מהעיירה הסמוכה לגבול הרוסי לבירה קייב. בתחילת השבוע הוא סיפר על השבת המתוחה שעברה על הרב וישצקי ומשפחתו יחד עם מספר יהודים מצומצם שנותרו בקייב הנצורה תחת הפגזות הארטילריה הרוסית.

"בשבת היה מנין יפה, היה אפילו קידוש", מספר זלמן ומתאר את הפחד: "הם היו כולם דרוכים עם אצבע על הדופק, מחכים לידיעה שיש דרך לצאת מהעיר. קייב מותקפת, טיל טועה יכול ליפול כל רגע שה' ישמור וחס ושלום", כותב האח זלמן.

"אחרי הקידוש של שבת מברכים כמנהג חסידים", הוא מספר, "התברר שיש דרך לשמונה משפחות לצאת. הרב מזרז אותם, תומך, ובעצם מעשיו נותן את ברכתו ליהודים שלו, שומרי שבת קדושים וטהורים להיכנס לאוטו, להתניע ולצאת לדרך בעצם יום השבת".

לא זו בלבד, "אחד מהם שב ואומר 'רעבע, אין לי דלק, המיכל שלי ריק'. אין איפה לקנות דלק בימים טרופים אלו". לדבריו, "הרב, אחי בכורי, הרב פנחס וישצקי לא מהסס, הולך למקומו מוציא תחת הסטנדר מפתחות ואומר, באוטו שלי יש מיכל מלא, תעביר את האישה ואת הילדים וצאו לדרך".

"ומה איתך רעבע?", תהה היהודי. "אני כבר אסתדר, נישט שבת גערעט. גוט שבת", השיב הרב וישצקי.

דונייצק מלחמת אוקראינה רוסיה קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד