כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
כָּל שְׁעָרֶיהָ שׁוֹמֵמִין

אומן תחת עלטה מוחלטת: אנשי הקהילה מבצעים סיורים במקום

ארגון הצלה אוקראינה דאג לאבטח את הרחוב היהודי באומן, ובין לבין מסייע לצבא האוקראיני. הארגון ומתנדבים נוספים מארגון שמירה אוקראינה, מסתובבים באומן עם אבטחה כדי לוודא שאין פריצות למקום בזמן שכולם נמלטו

אומן תחת עלטה מוחלטת: אנשי הקהילה מבצעים סיורים במקום
ההיערכות באומן צילום: ארגון הצלה אוקראינה

מנכ"ל הצלה אוקראינה, שלמה רוזיליו, שנמצא באזור הלחימה באוקראינה, קרא אתמול (שני) לכל התושבים לעזוב: "המצב כאן מחריף מרגע לרגע. אני קורא לכל האזרחים הישראליים שעדיין יכולים לצאת מאוקראינה, שיעשו זאת, אך יהין איתנו בתיאום, כדי לוודא שלא מפרים את שעות העוצר או הנחיות של גורמי הביטחון באיזור. אנו פועלים כאן בנחישות אך גם נערכים לגרוע מכל".

בעוד חיילים אוקראינים נלחמים על חייהם ועל עצמאות אוקראינה, הרחוב היהודי באומן בעלטה כבדה, לאחר שכל מי שהיתה לו אפשרות לעזוב, נמלט מהעיר, ביום השני של המלחמה נהרג אדם מקומי באומן, ומאז מי שהצליח להימלט, עשה זאת, אך נשארו מספר יהודים באומן שלומדים ומתפללים במקום לישועה גדולה.

בעוד הלחימה בקייב נמשכת, ארגון 'הצלה אוקראינה' פועל מספר ימים עם מתנדבים כדי לסייע לחיילים הלוחמים במחוז צ'רקסי, הארגון מסייע בכל מה שהחיילים מבקשים, אוכל, שמיכות, כריות, ביגוד חם, וכל ציוד לוגיסטי שנדרש.

שלומי אלישע, סמנכ"ל 'הצלה אוקראינה' אומר ל'בחדרי חרדים' כי אי אפשר לעמוד מנגד: "אנחנו אמנם לא נלחמים עם נשק מול הרוסים, אבל הצבא האוקראיני מקבל מאיתנו מה שאנחנו יכולים לעזור, אנחנו דואגים לכל מה שאנחנו יכולים, ומתפללים לשלומה של מלכות".

סמנכ"ל תפעול הצלה אוקראינה אלדד סבח אמר ל'בחדרי חרדים': "מה שאנחנו ממוקדים בו כרגע זה, לפנות עוד ועוד יהודים אל עבר הגבולות, ההפגזות לא פוסקות לרגע, המשפחות כאן במצב לא טוב, בינתיים אנחנו מעניקים להם את כל מה שנדרש. אנחנו בקשר רציף ושיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות ונערכים לכל תרחיש, תודה לכולכם על התמיכה בנו מכל קצוות העולם".

אומן השומרים אומן הצלה אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד