א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מאשים את ביבי

בנט על המצב באוקראינה: "אנחנו מסייעים בשקט"

רה"מ נפתלי בנט, השתתף היום באירוע של ארגון המוסד, שם התייחס בנאומו לשני הנושאים המדיניים הבוערים שעל סדר היום - אוקראינה ואיראן | צפו

בנט על המצב באוקראינה: "אנחנו מסייעים בשקט"
בנט בנאומו צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

בטקס שהתקיים הבוקר (שלישי) במוסד, התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט, לאירועים הביטחוניים באוקראינה.

בנט טוען כי ישראל מסייעת בהרגעת הרוחות בשקט, הוא הוסיף כי ישראל היא מבין הבודדים שיכולה לתווך בין הצדדים.

"כמה שעות טיסה מכאן, בקייב, הסדר העולמי עובר טלטלה עצומה", אמר ראש הממשלה, שציין כי "מדינת ישראל, מהרגע הראשון, נקטה קו מדוד, אחראי, שמאפשר לנו לא רק לשמור על האינטרסים שלנו, אלא גם להועיל. להיות גורם אמין, אחד הבודדים, שיכול לתקשר באופן בלתי אמצעי עם שני הצדדים, ולסייע היכן שנתבקש. ואנחנו אכן מסייעים, בשקט".

"בנוסף", ציין בנט כי "רק הבוקר שלחנו שלושה מטוסים מלאים בסיוע הומניטרי, בעיקר תרופות, ואנחנו נשלח עוד, כמה שיהיה צריך. אנחנו גם נערכים לסייע הומניטרית בשטח, וכמובן להקל על עליית יהודים, מכל המקומות הרלוונטיים".

בדבריו התייחס בנט גם לנושא האיראני שנמצא לקראת הכרעה, "בעוד עין אחת שלנו, כמו כל העולם, מופנית לקייב, העין השנייה צופה, דרוכה, במתרחש מערבה משם, בווינה. אני לא פרשן ואני לא רוצה להעריך כיצד זה יסתיים".

בנט הבהיר כי "ההסכם לא מחייב אותנו, והמועד בעוד שנתיים וחצי, שמתיר לאיראן להרכיב אין ספור צנטריפוגות ודאי לא מחייב אותנו", תוך שהוא מאשים את קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו, "תראו - יום אחד, אנחנו נצטרך לשאול את עצמנו איך קרה שמדינת ישראל, ועם כל הדיבורים והמשאבים העצומים שהוקצו לנושא בעשור האחרון, מוצאת את עצמה במצב שבו היכולות האיראניות בתחום הגרעין מתקדמות כל-כך".

"אבל זה לא הזמן לדבר על הירושה שקיבלנו", הוסיף ראש הממשלה אחרי שהעלה את הנושא בעצמו "זה הזמן לפעול כדי שהמצב יהיה אחר. מבחינתי, אתם, יחד עם צה"ל כמובן - הכתובת. המשימה - עליכם. אני רוצה לסיים בנימה אופטימית, דווקא כשנראה שהעולם הולך לכיוונים מדאיגים, מדינת ישראל הולכת ישר ומטפסת למעלה", אמר.

נפתלי בנט בנימין נתניהו מלחמת אוקראינה רוסיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד