כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מצמרר וקורע לב

התקווה האחרונה לפני המוות: ניגון החופה בהלוויית הפעוט מביתר

קהל רב, בראשות האדמו"ר מנדבורנה ביתר, השתתפו בהלוויית הפעוט יעקב ישכר בער וייס ז"ל. אביו של הפעוט ז"ל אמר בהספד כי כשהבחין במצב הקשה בו שרוי בנו, קיננה בלבו תקווה אחרונה - שעוד יזכה ללוות אותו בחופה עם ניגון החופה הידוע. אך למרבה הצער, התקווה לא התממשה, ולכן ביקש מהקהל לשיר את ניגון החופה

התקווה האחרונה לפני המוות: ניגון החופה בהלוויית הפעוט מביתר
הלוויית הפעוט יעקב ישכר בער וייס ז"ל צילום: באדיבות המצלם

קהל רב ליווה היום (שלישי) למנוחות את הפעוט יעקב ישכר בער וייס ז"ל, בן שלושה החודשים מביתר עילית, שנפטר אמש סמוך לחצות לילה, כתוצאה מבעיות בלב.

בין המשתתפים היה האדמו"ר מנדבורנה ביתר שהגיע לחלק כבוד אחרון לפעוט ז"ל, בנו של המשב"ק הרב משה וייס, מחשובי אברכי חסידי נדבורנה ביתר.

בלוויה, שיצאה מבית הלוויות שמגר בירושלים, נשא האדמו"ר דברי הספד והתייחס לשם המיוחד של התינוק 'יעקב ישכר בער' ז"ל שנקרא על שמו של אביו האדמו"ר בעל ה'באר יעקב' מנדבורנה זצ"ל שהחודש יציינו עשור להסתלקותו.

רגעים מצמררים נרשמו במהלך הלוויה כאשר אביו של הפעוט ז"ל נשא דברי הספד ואמר כי כשהבחין במצב הקשה בו שרוי בנו, קיננה בלבו תקווה אחרונה - שעוד יזכה ללוות אותו בחופה עם ניגון החופה הידוע. אך למרבה הצער, התקווה לא התממשה, ולכן ביקש מהקהל לשיר את ניגון החופה.

האדמו"ר, יחד עם הקהל, נענו לבקשתו המצמררת של האב שמלווה את בנו התינוק למנוחת עולמים ושרו בדביקות את ניגון החופה, למשך מספר דקות.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח על הטרגדיה העצובה של פטירת התינוק יעקב ישכר בער וייס ז"ל. ל'בחדרי חרדים' נודע כי לתינוק יעקב ישכר בער ז"ל התגלה בעיה בלב, הוא עבר ניתוח בלב שהסתבך וחובר למכשיר ה'אקמו', הוא נותח וטופל לאחרונה אינספור פעמים. אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו לבוראו.

הוריו היקרים ביקשו שעם ישראל יתפללו לרפואתו, ואכן בכל המקומות היה שגור השם לתפילה: "יעקב ישכר בער בן חנה איטה", רבים קיבלו קבלות טובות ושבת מוקדם אך למגינת לב נפטר לבית עולמו.

הוא נולד לאביו הרב משה וייס, מחשובי אברכי חסידי נדבורנה ביתר ומשב"ק האדמו"ר, אמו חנה איטה שתחי' בתו של הרב אשר אייזנבך מקהילת פרמישלאן בביתר. נקרא 'יעקב ישכר בער' על שמו של האדמו"ר בעל ה'באר יעקב' מנדבורנה זצ"ל שהחודש יציינו עשור להסתלקותו.

בקהילת בני יששכר דינוב פרסמו מודעת אבל, "קהילת דינוב בכל אתר ואתר החברים והידידים שולחים בזה כוס תנחומין לידידנו היקר מוישי ווייס הי"ו ואשתו חנה איטה תחי' בהלקח מהם הילד היקר יעקב ישכר בער ז"ל בזכות התפילות והאמונה שלכל בית ישראל לרפואתו. יתרפאו בני ישראל מכל הצרות והקדוש ברוך ינחמכם ותזכו רק לשמחה וצהלה בביתכם".

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הלוויה נדבורנה ביתר ביתר עילית טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד