ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
יושבת על הגדר

אכזבה באוקראינה: "מקווים שישראל תנהג כמו שאר העולם"

שגריר אוקראינה בישראל סיפר בתדרוך כי הם ביקשו ממשרד החוץ הישראלי סיוע רפואי וציוד מגן לאחר שאזל במחסנים של מדינות אירופה. הם ביקשו גם ששידורי התעמולה הרוסית יופסקו בישראל | השגריר: "‏מאוכזבים מהחלטת משרד הפנים הישראלי לא לאפשר לפליטים אוקראינים להגיע לישראל מפולין או הונגריה"

אכזבה באוקראינה: "מקווים שישראל תנהג כמו שאר העולם"
ולודימיר זלנסקי/נפתלי בנט צילום: חשבון הנשיא/יונתן זינדל, פלאש 90

בצל יציאת המשלוח ההומניטרי היום (שלישי) מישראל אל מדינתם, אוקראינה מבקשת מישראל סיוע בכמה דרכים, כדי לעזור להם להמשיך להילחם מול רוסיה.

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, תדרך היום את העיתונאים בישראל, וסיפר: "‏ביקשנו ממשרד החוץ הישראלי לספק טיפול רפואי לחיילים ואזרחים פצועים באמצעות בית חולים שדה שיישלח לשטח או טיפולים בישראל". ציטט כתב 'וואלה' ברק רביד.

‏"קסדות ואפודי מגן חשובים לנו מאוד. הם אזלו במחסנים של מדינות אירופה. ביקשנו מישראל לקבל ציוד מיגון כזה. לא רק עבור הצבא אלא משטרה כבאים וצוותים רפואיים. כולם צריכים קסדות ואפודי מגן".

‏השגריר סיפר גם כי הם ביקשו להפסיק את השידורים של ערוצי התעמולה של ממשלת רוסיה בישראל. "‏מאוכזבים מהחלטת משרד הפנים הישראלי לא לאפשר לפליטים אוקראינים להגיע לישראל מפולין או הונגריה".

‏"הנשיא זלנסקי ביקש מראש הממשלה בנט לספק נשק לאוקראינה. אנחנו זקוקים לנשק הגנתי. לא אוכל להגיב מעבר לכך לגבי איזה נשק וכמה נשק אנחנו צריכים. אנחנו מקווים שישראל תנהג כמו שאר העולם ותעזור לנו גם עם נשק".

שגריר אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד