י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בית החולים פנה לאוניברסיטה

נעצרה בחשד לזיוף תארים: כך נחשפה הנוכלות של "אשת הרפואה"

המשטרה עצרה תושבת הצפון, בחשד שזייפה את השכלתה הרפואית | החשודה נעצרה בביתה בצפון בתום חקירה סמויה של המשטרה בשיתוף האוניברסיטה העברית ואגף אכיפה ובקרה במשרד הבריאות | כל הפרטים

נעצרה בחשד לזיוף תארים: כך נחשפה הנוכלות של "אשת הרפואה"
התעודה המזויפת צילום: דוברות המשטרה

במסגרת חקירה המתנהלת במפלג ההונאה היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, משטרת ישראל עצרה הלילה חשודה תושבת הצפון לאחר שעל פי החשד זייפה תארים במדעי הרפואה ובמחקר רפואי בנושא חקר הסרטן.

במהלך חודש פברואר השנה, התקבלה תלונה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים בגין חשד לזיוף תארים אלו על ידי החשודה, זאת לאחר שנציגי בית החולים בו הועסקה פנו לאוניברסיטה במסגרת הליך אימות והשוואת נתונים אודות השכלתה תוך השוואה בינ"ל.

כבר בבדיקה ראשונית שערכו באוניברסיטה העברית, עלה חשד כי מדובר בתארים מזויפים הנושאים את שם המוסד האקדמי על אף שכלל לא הוסמכה על ידם וכי בסה"כ למדה במוסד זה מספר קורסים שגם אינם שייכים לתחום הרפואה.


צילום: דוברות המשטרה

החקירה שהחלה במפלג ההונאה בימ"ר ירושלים, הובילה למעסיקים שבפניהם הציגה החשודה מצגי שווא בדבר השכלתה, ביניהם מכללת "הדסה" שם אף הצהירה על גבי מסמך מזויף כי שימשה כעוזרת מחקר וכתבה מאמרים ומחקרים מדעיים-רפואיים. עוד עלה במסגרת חקירה זאת כי החשודה ניסתה להונות גם את משרד הבריאות, זאת לאחר שבאחרונה הגישה בקשה באתר המשרד לקבלת הכרה/רישיון לעסוק בעבודות מעבדה במרכזים רפואיים.

חקירה סמויה המתנהלת בשבועות האחרונים על ידי מפלג ההונאה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בשיתוף האוניברסיטה העברית ואגף אכיפה ובקרה במשרד הבריאות, הפכה הלילה לגלויה לאחר מעצרה של חשודה בשנות ה-30 לחייה תושבת אום אל-פחם בחשד לזיוף מסמכי השכלתה כדוקטור לרפואה (B.Med.Sc.) ומחקר רפואי (MD-PhD) באימונולוגיה וחקר הסרטן, באמצעותם עפ"י החשד התקבלה והועסקה בשנים האחרונות במעבדות בית חולים ובבנק הדם של מד"א.

יודגש כי במסגרת החקירה, עלה כי מתוקף תפקידה כמתמחה במקומות אלו, לא העניקה טיפול לקהל מטופלים ולא היה בסמכותה לאשר תוצאות בדיקות מעבדה במקומות אלו.  במסגרת חקירה זאת נגבו עד כה עדויות רבות שהעלו חשדות בדבר זיוף והתחזות

כאמור, הלילה עצרו בלשי ימ"ר ירושלים את החשודה בביתה בצפון והיא הועברה לחקירה במשטרה. בחיפוש שנערך בעת מעצרה נתפסו ראיות נוספות ביניהם התעודות המזוייפות.

הבוקר הובאה החשודה בפני ביהמ"ש השלום בירושלים שנעתר לבקשת הצדדים והיא נשלחה בתנאים מגבילים למעצר בית בן מספר ימים, תוך איסור עיסוק במוסדות רפואיים ואיסור עיסוק בתחומים הקשורים ברפואה בחודשים הקרובים וערבויות כספיות.

זיוף התחזות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד