י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אם היה בכוחי הייתי מחיה את הרבנית"

התמליל מניחום הרבי מבעלזא בתולדות אהרן

'בחדרי חרדים' מביא את התמלול המלא מהניחום אבלים ההיסטורי של הרבי מבעלזא אצל הרבי מתולדות אהרן ובניו, מתי אמר השר שלום שהיה יכול להחיות את רעייתו? ומה אמר הרבי מתולדות אהרן על דור של הסתר פנים 

התמליל מניחום הרבי מבעלזא בתולדות אהרן
הרבי מבעלזא בניחום בחצר תולדות אהרן צילום: רפאל שוורץ

בניחום ההיסטורי של האדמו"ר מבעלזא אצל האדמו"ר מתולדות אהרן אמש (שני) על פטירת רעייתו הרבנית ע"ה ולאחר מכן בביקור בבית המדרש התקיימה שיחה בין האדמו"רים ובני המשפחה. 'בחדרי חרדים' מביא את התמליל המלא מהניחום.

בתחילת הניחום אמר האדמו"ר מתולדות אהרן: 'אשה יראת ה' היא תתהלל', וסיפר שהיה איזה סיפור לאחר פטירת הרבנית מלכה ע"ה, אשת הרבי השר שלום מבעלזא זצ"ל.

האדמו"ר מבעלזא סיפר את הסיפור: "זמן מה לאחר פטירת הרבנית מלכה ע"ה התעורר פתאום הרבי השר שלום בבכיות עצומות, וידעו שזה עקב פטירת הרבנית, אך לא ידעו ולא הבינו מה לבכי זה עכשיו. עד שנכנס אחד מבניו, ושאל אותו מדוע התעורר פתאום, השיב לו השר שלום: "אמרתי לרבונו של עולם: 'הרי ידעת כי אילו היה בכוחי להחיות את הרבנית הייתי מחיה אותה, אך מה אעשה ואיני יכול, אבל אתה, הרי יכול אתה להקים את כנסת ישראל, ולמה אינך מקים אותה' והשיב לי הקב"ה: 'אם הייתי מרוצה מכנסת ישראל כמו שהיית מרוצה מהרבנית גם אני הייתי מקימה', ועל זה אני בוכה".

האדמו"ר מבעלזא: הכרתי את חותנכם (הרה"צ רבי נפתלי צבי לאבין זצ"ל האדמו"ר מזידיטשויב ארה"ב) כשהתגורר באר"י (התגורר באר"י מאז עלותו ארצה בשנת תש"ה ועד לאחר פטירת הרבי מהר"א מבעלזא בשנת תשי"ז אז עבר להתגורר בלונדון), היה קרוב לאדמו"ר ממאקאווא זצ"ל (חמיו של המהר"א זי"ע בזיווג שני), קראו לו אז לנדסבערגע דיין (בתקופת השואה כיהן כדיין באחד ממחנות העבודה במחנות הריכוז בקאופרינג שפעלו במחוז העיר לנדסברג שבגרמניה).

אחיה האדמו"ר מזידיטשויב ב"ב: כאשר הרבי שליט"א ביקר במונטריאול בשנת תשל"ג אבי התכבד בברכת המזון בעת עריכת הטיש.

אחד הבנים אמר: שכשביקרתי אצל הרבי שליט"א (לפני נשואי אחד מצאצאיו) הזכרתי את אמי ע"ה לרפו"ש, והרבי אמר לי אז שצריכים ללכת להתרפאות בגלל שזה יהיה קידוש השם, ובכל פעם שהיה צריכים ללכת לרופא לא רצתה ללכת, והתחזקה בדברי הרבי והלכה.

האדמו"ר מתולדות אהרן: אנו חיים בדור של הסתר בתוך הסתר, יש איזה אימרא מה'תולדות יעקב יוסף'. 

האדמו"ר מבעלזא: 'אנכי הסתר אסתיר פני'.

האדמו"ר מתולדות אהרן: שעוד נזכה בדור הזה בעז"ה. 

האדמו"ר מבעלזא: האם כל הבנים יתפללו לפני התיבה בשנת האבל ? וענו שיתחלקו, לאחמ"כ שאל האם חמיו זצ"ל נקרא ע"ש הרה"ק רבי נפתלי צבי מראפשיץ זי"ע ? וענו שכן.

האדמו"ר מבעלזא: היא היתה מיוחסת גדולה.

אחיה: היא עשתה כל היום חסד.

האדמו"ר מתולדות אהרן: שהשי"ת יתן לי ולכל הילדים כח להמשיך הלאה.

האדמו"ר מבעלזא: המקום ינחם אתכם.

האדמו"ר מתולדות אהרן: שכבר נזכה ל'הננו שולח לכם את אליהו הנביא, והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם. אמן.

הרבי מבעלזא הרבי מתולדות אהרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד