כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גם פצועי הפיגוע

ביום חתונת האח: 8 תלמידי הישיבה נעצרו

שמונה מבחורי ותלמידי ישיבת חומש נעצרו הלילה בחשד לתקיפת חיילים ופלסטיניים בשומרון | בין העצורים: גם פצועי הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל. תלמיד נוסף, שאחיו צפוי להתחתן הערב, נעצר בביתו

ביום חתונת האח: 8 תלמידי הישיבה נעצרו
המעצרים בחומש צילום: ישיבת חומש

המשטרה עצרה לפנות בוקר (רביעי) שמונה בחורים ואברכים מישיבת חומש, בחשד שתקפו חיילי צה"ל ופלסטינים לפני כחודש בשומרון. הם חשודים כי הגיעו לעמדה צבאית בכוונה לעבור דרכה, ובעת שהחיילים מנעו את מעברם של חלקם, החלו להתעמת עימם וניסו לעבור בכוח, תוך שהם דוחפים ותוקפים את החיילים ופלסטיניים באזור.

בפשיטה שביצעו בלשי ימ"ר (היחידה המרכזית) של מחוז ש"י, על פי צו בית משפט, נעצרו גם פצועי הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל לפני כחודשיים. לפי הישיבה, אחד הבחורים נעצר בביתו, כשהיום צפויה להתקיים חתונת אחיו

מהישיבה נמסר כי לפנות בוקר פשטו כוחות משטרה גדולים על בתיהם של בחורי ואברכי ישיבת חומש ו"ביצעו גל מעצרים נרחב". בישיבה טוענים כי בוגר הישיבה שנמצא כעת בשירות צבאי נעצר בבסיס בו הוא משרת.


מישיבת חומש נמסר: "מתברר שכל ההבטחות שלא תהיה התנתקות שניה הן עורבא פרח. רק אתמול הגיעו מאות לציין איתנו מסיבת הודיה לכבוד הצלתם של הנפגעים בפיגוע וכעת הגיעה המשטרה, לפנות בוקר כאל אחרוני הפושעים ועוצרת את האברכים. הממשלה הזו החליטה לתת פרס לטרור ולשקר לעשרות האלפים שהצביעו לחומש ברגליים. אנחנו נמשיך ונאחז בחומש".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן גינה בחריפות את המעצרים: "המעצר וההרס, שבאו אחריו, הם נסיון שקוף לעשות קמפיין ציני ומכוער על גבם של תלמידי ישיבת חומש, ולנסות להדביק להם מעשי אלימות במטרה לפנות את ישיבת חומש הפועלת מזה 15 שנה. מעשה הרס חמור נוסף שנעשה בצמידות למעצר השערורייתי, היא ההוכחה".

"הציבור לא מטומטם. ובז לתרגיל הציני", הוסיף דגן. "פגיעה בפצועי פיגוע, רק חודשיים וחצי לאחר הפיגוע, למטרות פוליטיות צרות, הוא חציית קו אדום. לא נקבל את השימוש בצה"ל למטרות של הרס ופוליטיקה קטנה. נריה פלדמן הגיבור שהציל את חבריו ונמלט מזירת הפיגוע, ואביה אנטמן שראה את חברו נרצח לנגד עיניו, צריכים לקבל ציון לשבח ממדינת ישראל, לא מעצר פוליטי נמוך. זהו מעצר מזעזע, אני דורש לשחרר את הנערים לאלתר".

חומש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד