כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
העימות הפיזי במשכן

קרב גירסאות בין יו"ר הכנסת ל'ציונות הדתית'

שעות לאחר העימות החריג בפרסת המליאה, יו"ר הכנסת מיקי לוי תוקף את חברי הכנסת מסיעת 'הציונות הדתית' וטוען לפרובוקציות מצידם: "התלהמויות שבמהרה עשויות להידרדר לאלימות פיזית" | מנגד, סמוטריץ' מאשים את לוי בניסיון למנוע מבוכה לחברי 'ימינה'

קרב גירסאות בין יו"ר הכנסת ל'ציונות הדתית'
מיקי לוי בכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר הכנסת וחברי 'הציונות הדתית' מגיבים הבוקר (רביעי) לעימות שהתרחש בשעות המוקדמות בפאתי המליאה, ומנהלים קרב גרסאות על שאירע, כשכל צד מאשים את השני באירוע החריג והחסר תקדים.

העימות החל כשכמה מחברי המפלגה הסרוגה מחאו במליאה כנגד חברי 'ימינה' על מעצר תלמידי ישיבת חומש בשעות הלילה. כשהעימות עצמו מתרחש בפרסת המליאה, יו"ר הכנסת התערב וביקש להוציא את חה"כ רוטמן. בין הצדדים גם התקיים עימות פיזי, ואחד מהסדרנים נפצע.

מיקי לוי הגיב שעות לאחר העימות ומסר כי למרות שלחברי הכנסת יש זכות למחות, "בפרסה של מליאת הכנסת אין מקום לפרובוקציות והתלהמויות שבמהרה עשויות להידרדר לאלימות פיזית". לדבריו, למרות ניסיונותיו להרגיע את הרוחות, "אירעה התפרצות של ח"כ שחייבה אותי להוציאו".

"לצערי, כתוצאה מהתנהלותו האלימה של חבר הכנסת, נפצע סדרן. אני מגבה את סדרני הכנסת ומוקיר את עבודתם הקשה. אין מקום להתנהגות והתנהלות כזו מצד מי מחברי הכנסת", כך לדברי לוי.

לאחר מכן, יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' נשא הצהרה לתקשורת, בה טען כי יו"ר הכנסת הוציא את חברו למפלגה כדי "למנוע מבוכה מח"כ ניר אורבך ולהשתיק דין ודברים שהתפתח שם".

יו"ר הכנסת הפך את הבית הזה לביתו הפרטי והוא פועל להשתקת האופוזיציה המייצגת היום את רוב העם תוך רמיסת החוק", תקף וטען סמוטריץ' "מאמלל את עובדי הכנסת והופך את סדרני הכנסת למיליציה פרטית להשתקת האופוזיציה בעל כורחם".

בצלאל סמוטריץ הציונות הדתית שמחה רוטמן מיקי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד