כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מתכוננים לפסח: אלפים ב'שבוע הדף היומי בהלכה'

מניו יורק, צרפת ועד לונדון - מנתיבות ואופקים ועד לכרמיאל: אלפי אברכים ובני תורה מכל רחבי הארץ ומהעולם השתתפו בסדרת שיעורי הכנה לפסח במסגרת 'שבוע הדף היומי בהלכה'

מתכוננים לפסח: אלפים ב'שבוע הדף היומי בהלכה'
יח"צ



אלפי אברכים ובני תורה השתתפו ב"שבוע הדף היומי בהלכה" שהתקיים בשבוע האחרון בסדרת שיעורי הלכה בכל רחבי הארץ והעולם. במסגרת מסלול הלימוד של 'הדף היומי בהלכה', עוסקים אלפי הלומדים בימים אלו בלימוד הלכות חג הפסח.

על מנת לחזק ולעודד את הלומדים מחד ומתוך רצון לצרף לומדים נוספים לתכנית לימוד ההלכה היומית, החליטו בהנהלת 'דרשו' לנצל תקופה זו כדי לקיים את 'שבוע הדף היומי בהלכה' ובמסגרתו נמסרו עשרות שיעורי הלכה כהכנה לחג הפסח בהלכות שנמסרו על ידי גדולי הפוסקים. השיעורים- נמסרו בעשרות ערים ובמקומות שבהם מתקיים שיעור יומי של הדף היומי בהלכה.

בסדרת שיעורי הדף היומי בהלכה השתתפו בכל הארץ אלפי לומדים וקובעי עיתים לתורה שהתחזקו בלימוד ההלכה, רבים מהם חברים כבר כיום בתכנית 'הדף היומי בהלכה', וחלק ניכר נוסף, של הציבור אשר הגיע לטעום את טעמה הערב של ידיעת ההלכה מתוך כוונה להצטרף ללימוד הקבוע דבר יום ביומו של הדף היומי בהלכה. שיעורי ההלכה שהתקיימו במשך כל השבוע, מיום ראשון ועד שישי עסקו בנושאי הלכות חג הפסח, כאשר הנושאים בכל שיעור ושיעור נמסרו על ידי גדולי הפוסקים והרבנים.

השיעורים התקיימו בין היתר בערים: בני ברק, ירושלים, בית שמש, אלעד, פתח תקווה, מודיעין עלית, ביתר עלית, כרמיאל, רכסים, יד בנימין, אופקים ונתיבות. וגם ברחבי העולם בניו יורק, בלונדון בצרפת וכו'. את השיעורים מסרו ראשי הישיבות, מוצי"ם ורבנים ידועי שם.

יוזמת הלימוד היומי במשנה ברורה הנקראת 'הדף היומי בהלכה', פשטה ברחבי העולם בשנים האחרונות וכל העת מצטרפים עוד ועוד ללימוד היומי במשנה ברורה, "בעוד שנים ספורות, כאשר רבבות אלפי ישראל ידעו את ששת חלקי המשנה ברורה על בוריים – אומרים בהנהלת 'דרשו' – הרי זו תהיה שלימות בלימוד התורה - זהו הצורך החיוני של כל יהודי בידיעת ה'הלכה המביאה לידי מעשה' – כהדרכת גדולי ישראל אשר דרבנו ועודדו את הקמת תכנית זו.

הדף היומי בהלכה, קיבל משמעות ייחודית נוספת לאור הופעתם של כרכי 'המשנה ברורה' מהדורת 'דרשו' עם המוספים וביאורים. לימוד 'המשנה ברורה' השתבח על ידי המוספים וביאורים המביאים השלמה של דברי מרנא החפץ חיים במקומות אחרים בנושאים המדוברים בסעיף וכן את דברי גדולי פוסקי דורינו בנושאים שונים הנוגעים להלכה למעשה בדברים שנתחדשו לאחר חתימת המשנה ברורה. בעיצומו "שבוע הדף היומי בהלכה" נכנסה הנהלת דרשו עם נשיא הארגון רבי דוד הופשטטר לקבל את ברכתם של גדולי התורה, ובראשם הגראי"ל שטינמן, בעל שבט הלוי והגאון רבי משה צדקה.

בארגון "דרשו" אומרים כי בעשרות השיעורים שהתקיימו הן בארץ בכל עיר ועיר, והן בחו"ל, השתתפו אלפי לומדים וכי "שבוע הדף היומי בהלכה" עורר את הציבור שטרם הצטרף לתכנית - להצטרף בימים אלו אל התכנית המהפכנית של "הדף היומי בהלכה" אשר אט אט נקבע כדף היומי נוסף שכלל ישראל מתאחד סביבו, רבבות מכל רחבי העולם כבר הצטרפו עד היום ללימוד זה ורבים לומדים זאת ב"משנה ברורה" בהוצאת "דרשו" עם הביאורים ומוספים. תכנית זו מצטרפת למגוון תכניות הלימוד ועידוד הלומדים במכמני הש"ס כולו, בלימוד ובידיעת התורה וההלכה וגם עליה קיימת האפשרות להבחן מדי חודש בחודשו ולקבל מילגה.









דרשו הלכה יומית פסח גדולי ישראל משנה ברורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד