כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ינצלו את המצב?

המנכ"ל לחברות: "אין לכם סיבה להעלות מחירים"

מנכ"ל משרד הכלכלה אומר כי אין חשש למחסור במוצרים בגלל המלחמה, ומקדים תרופה למכה ואומר שלחברות השונות אין סיבה להעלות מחירים. אך יחד עם זאת הוא אומר: "הכול תלוי בהיקף ובמשך הזמן של האירועים באירופה"

המנכ"ל לחברות: "אין לכם סיבה להעלות מחירים"
סופרמרקט בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ד"ר רון מלכא, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשיה, הסביר הבוקר (רביעי) כיצד ישראל נערכת להשפעות המלחמה על הכלכלה המקומית, ואומר כי אין סיבה לחברות להעלות מחירים.

בראיון ל"ווינט" הוא אומר: "כרגע אנחנו לא רואים שום מחסור, ואנחנו גם לא צופים בשלב הזה איזשהו מחסור - למרות שכמובן שהכול תלוי בהיקף ובמשך הזמן של האירועים באירופה. לכן, כרגע אין לאף חברה בישראל סיבה להעלות מחירים".

"אנחנו במשרד הכלכלה ערוכים עם תוכניות מגירה ומנהלים שני סיכונים בשלב הזה, אחד של מחסור במוצרים מסוימים והשני של עליית מחירים", הסביר.

הוא המשיך ואמר, "בינתיים אין מחסור, אבל אנחנו מכינים פתרונות גם למחסור וגם לעליית המחירים שעלולה לנבוע ממנו, כדי לנסות לאזן את ההתפתחויות. אנחנו במשרד הכלכלה ערוכים עם תוכניות מגירה ומנהלים שני סיכונים בשלב הזה, אחד של מחסור במוצרים מסוימים והשני של עליית מחירים".

"אנחנו יודעים שהרבה פעמים הכלכלה היא כלכלה של ציפיות, וכשצופים עליות מחירים אז זה יכול להשפיע כבר בטווח המיידי. אנחנו מרגיעים ואומרים שאנחנו עוד לא שם, ואם וכאשר נגיע לכך נדע לתת מענה".

משרד הכלכלה עליות המחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד